کد خبر: ۱۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>سلامت>کم‌خوابی عاملی است خطرآفرین در شغل‌هایی مانند رانندگی ماشین‌های سنگین و خلبانی. به همین دلیل قوانینی برای محدود کردن ساعات کار این شاغلین ایجاد شده است.
به گزارش شفا آنلاین،  چنین قوانین محدودکننده‌ای برای کار روز یا شب درباره پزشکان وجود ندارد. پزشکان در جمع‌های خودمانی برای پزشکی که مدام درحال کار است اسم مستعاری گذاشته‌اند: «جک بوئر»، شخصیت سریال تلویزیونی 24 پزشکی که دائم در حال کار است. همین که ما پزشکان به جای حل مشکل روی هم اسم‌های عامیانه می‌گذاریم، نشان می‌دهد که به اثرات بی‌خوابی خو گرفته‌ایم.

       شاید اعمال محدودیت در ساعت‌های کار برای خلبانان شما را به فکر انداخته باشد که درباره پزشکان هم حتما چنین قوانینی وجود دارد، اما باید بگویم اکنون در اغلب تخصص‌های پزشکی هیچ دستورالعملی برای برای ساعت‌های کار یا خواب وجود ندارد. هیچ چیز.

       بیشترین فشار برای فرستادن پزشکان خواب‌آلود به رختخواب به‌وسیله «کمیسیون مشترک» گرفته شده که بیش از 20هزار نهاد درمانی و سلامت را در سراسر ایالات متحده را اعتبارسنجی می‌کند. در دسامبر سال 2011، در گزارشی درباره خستگی مفرط درمانگران و ایمنی بیماران این کمیسیون می‌گوید: «ارتباط بین خستگی مفرط کارکنان درمانی و وقایع ناخوشایند به‌‌روشنی ثبت شده است.»

       پیش از آن نیز کمیسیون در گزارشی نتیجه‌گیری کرده بود که «برای کاهش میزان بالای نپذیرفتن خطاهای پزشکی مرتبط با خستگی مفرط پزشک، ایالات متحده باید محدودیت‌هایی برای ساعات کار تدوین کرده و آن را اجرایی کند. به‌نظر می‌رسد پزشکان اهمیت بی‌خوابی را خوب درک نکرده‌اند، چرا که کالج آمریکایی پزشکی و مامایی در مارس 2012 می‌نویسد: «پیش از تدوین دستورالعمل ملی که برپایه شواهد بتواند ایمنی و درمان بیماران را بالا ببرد، نیاز است تا تحقیقات بیشتری درباره اثرات خستگی مفرط بر اقدامات مامایی و پزشکی زنان صورت گیرد.»سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: