کد خبر: ۱۰۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با انتقاد از تخلفات رانندگی خودروهای امدادی در پایتخت، گفت: خودرو های امدادی و پلیس نیز در صورت تخلف و ایجاد بی نظمی و مشكلات ترافیكی در سطح شهر، جریمه و اعمال قانون می شوند.
به گزارش شفا آنلاین، سردار سید تیمور حسینی افزود: تخلفات خودروهای امدادی از جمله آتش‌ نشانی، پلیس و اورژانس نیز همانند خودروهای شخصی، مشمول اعمال قانون می شود.

وی با اشاره به اینكه خودروهای امدادی هنگام انجام ماموریت مجاز به تردد در مسیرهای ویژه(اتوبوسرانی) هستند اظهار كرد:
همچنین این قبیل خودروها در مواقع انجام ماموریت و ضرورت، می توانند از چراغ قرمز عبور كنند اما در برخی موارد شاهد تخلفات متعدد رانندگی این قبیل خودروها در شرایط عادی(خارج از زمان ماموریت) هستیم.
وی تصریح كرد: به عنوان مثال خودروهای امدادی سازمان آتش‌نشانی باید در فاصله دو متری از جدول حاشیه معابر توقف كنند تا منجر به ایجاد كمترین مزاحمت برای شهروندان و خودروهای عبوری شود.
به گفته سردار حسینی، توقف بیجا و بدون ضابطه خودروهای عمومی در معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت موجب بروز بسیاری از مشكلات از جمله بی نظمی در تردد و ایجاد ترافیك سنگین می شود كه پلیس راهور با این قبیل تخلفات براساس قانون برخورد می كند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: متاسفانه طی سال گذشته موارد متعددی از استفاده بدون دلیل از چراغ گردون و آژیر خطر و همچنین عبور از چراغ قرمز توسط خودروهای امدادی ثبت و گزارش شده است.
سردار حسینی با بیان اینكه پلیس به وظایف خود در چارچوب قانون عمل می‌كند، گفت: دراین زمینه خودروهای پلیس نیز در صورت تخلف و ایجاد هرگونه بی نظمی در حوزه حمل و نقل، جریمه شده و اعمال قانون خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: