کد خبر: ۱۰۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>اجتماعی>دیوان عالی هند اعلام کرد که در هفته جاری، آماده شنیدن داد‌خواست‌های‌ صنعت ۱۱ میلیارد دلاری دخانیات هند علیه قوانین سخت‌گیرانه جدید دولت برای بسته بندی‌ سیگار است؛ زمانی که سایر پرونده‌های مشابه که در سال‌های اخیر ثبت شده نیز بررسی خواهندشد.
به گزارش شفا آنلاین،  این دعوای حقوقی از میان کشمکش رو به افزایش بین دولت و صنعت دخانیات پدید آمده است. دولت هند از اول آوریل دستور داد که میزان هشدار‌های بهداشتی چاپ شده روی سطح پاکت‌های سیگار از ۲۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش یابد و آنها به دنبال به تعویق انداختن اجرای قوانین جدید هستند.

       دادگاه عالی می‌گوید این پرونده را در روز دوشنبه بررسی خواهد کرد. همچنین پرونده‌های متعدد دیگری هم که درباره نحوه چاپ هشدار‌های بهداشتی روی بسته بندی سیگار‌های فروخته شده در هند هستند، بازبینی خواهند شد.

       گروه بیدیس (Beedis)، تولید‌کننده سیگار‌های سنتی و موسسه توتون و تنباکو هند به عنوان نماینده شرکت‌های بزرگ تولید سیگار در این کشور که از پشتیبانی صنعت عظیم دخانیات در غرب نیز برخوردارند، این دعوی را ثبت کرده‌اند.

       به گفته این موسسه، قوانین جدید غیر عملی هستند و میزان قاچاق سیگار‌های غیر‌قانونی را افزایش خواهند داد. شرکت ITC، بزرگ‌ترین تولید‌کننده سیگار در هند که بخشی از آن تحت مالکیت شرکت بریتانیایی آمریکایی تنباکو است و نماینده شرکت بین‌المللی فیلیپ موریس در هند به نام گادفری موریس از اعضای موسسه هستند.

       دولت هند می‌گوید متعهد است تا مصرف دخانیات را کاهش دهد.سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: