کد خبر: ۱۰۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تحرک بدنی، کنترل وزن و مراجعه به مراکز در نظر گرفته شده برای تست قند و فشارخون، سه آیتم مهمی است که باید توسط مبتلایان به دیابت رعایت شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی اکبر سیاری در همایش ملی سلامت که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت تغییر سبک زندگی در جامعه امروزی، اظهار کرد: سلامت کنونی جامعه از سه ناحیه بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و آسیب‌های اجتماعی تهدید می‌شود.

وی افزایش قند خون را از جمله نشانه‌های تغذیه ناسالم دانست و بیان کرد: 75 درصد بیماری‌های شایع در ایران مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

معاون بهداشتی وزیر با اشاره به باز طراحی نظام سلامت در دوره جدید، گفت: نظام مراقبت فعلی که در ایران وجود دارد، باید پاسخگوی هر سه عامل مخل سلامت ( بیماری‌های واگیر، غیرواگیر و آسیب‌های اجتماعی) باشد.

سیاری با بیان این که دیابت و بیماری‌های غیرواگیر در صورتی که به درستی مراقبت و رسیدگی شوند، می‌توانند برای افراد بدون مشکل باشند، گفت: افراد مبتلا به دیابت در صورتی که به چهار مورد توجه داشته باشند، می‌توانند بدون مشکل به زندگی خود ادامه دهند. نخستین موضوعی که باید افراد مبتلا به دیابت به آن توجه ویژه داشته باشند، بحث رژیم غذایی است؛ به عبارتی افراد دیابتی باید به درستی بدانند که چه مواد غذایی را می‌توانند مصرف کرده و از چه نوع مواد غذایی نیز باید پرهیز کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به این که پنج میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و تعداد زیادی هم در معرض دیابت قرار دارند، گفت: تحرک بدنی، کنترل وزن و مراجعه به مراکز در نظر گرفته شده برای تست قند و فشارخون، سه آیتم دیگری است که باید توسط این افراد رعایت شود.

برچسب ها: سلامت ، استان ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: