کد خبر: ۱۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>سلامت>دو نانومحصول در بخش كشاورزي توليد و به بازار عرضه شده ‌است، اين دو فناوري براي محافظت از غلات و محصولات كشاورزي و همچنين افزايش باروري محصولات كشاورزي توليد شده ‌است.

  به گزارش شفا آنلاین، يك شركت كانادايي از فناوري‌ نانو براي محافظت از محصولات كشاورزي استفاده كرده است، اين شركت محصولات جديد خود را براي سال 2016 به بازار عرضه كرده است.
از نظر فني اين موضوع بسيار جالب است؛ ساختاري شبكه‌ اي شكل وجود دارد كه مواد غذايي را در خود نگه مي ‌دارد و فقط در شرايط ويژه اين محتويات رها سازي مي ‌شود.
دارن اندرسون از مديران شركت ويو كروپ پروتكشن (Vive Crop Protechtion) درباره اين دو محصول جديد موسوم به Azteroid و Bifender مي‌ گويد: ' ما از اين فناوري براي حمل مواد غذايي استفاده كرديم تا آنها را به صورت هوشمند رها سازي كنيم.'
آندرسون مي‌ گويد: ' اين يك سيستم رها سازي جديد است و شركت ويوا از سال 2006 به عنوان يكي از شركت‌ هاي پيشرو با همكاري دانشگاه تورنتو اقدام به تبديل ايده به محصول كرده است.'
Azteroid يك ماده ضد قارچ است كه حاوي آزوسيستروبين است. اين ماده ضد قارچ براي محافظت از محصولات كشاورزي مورد استفاده قرار مي ‌گيرد. Bifender حاوي بيفنترين است، بيفنترين ماده رايجي است كه به عنوان كود براي تغذيه گياهان مورد استفاده قرار مي ‌گيرد.
آزوسيستروبين معمولا به صورت جدا از بيفنترين مورد استفاده قرار مي ‌گيرد، با اين حال در اين فناوري امكان تركيب آن و استفاده همزمان به وجود آمده است. اين نانو حامل جديد مي ‌تواند تركيبات مورد نظر را در خاك نگه داشته و در زمان مورد نظر رها سازي كند. استفاده از اين نانو محصولات موجب مي‌ شود كه بتوان بيماري گياهان را كنترل كرد.
براساس اظهارت آندرسون، استفاده از كودهاي رايج مي ‌تواند 5 تا 10 درصد ميزان محصول را افزايش دهد، اما با اين فناوري اين رقم افزايش 18 درصدي يافته است.
Bifender مي ‌تواند براي محافظت از غلات، سويا، نخود و سيب‌ زميني مورد استفاده قرار گيرد.
براي توليد اين محصولات از نانو ذرات پليمري استفاده شده ‌است كه مواد مورد نظر را ميان خود مي‌ گيرند و در شرايط مناسب رها سازي مي‌ كنند. از نقطه نظر حفاظت از محيط زيست، اين روش بسيار مناسب است و مي‌ توان ميزان رها سازي مواد در طبيعت را كنترل كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: