کد خبر: ۱۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> پروین زنی 47 ساله است که چهار زایمان داشته است. او فرزندانش را هم نزد پزشک زنان و زایمان زن و هم مرد به دنیا آورده است.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید دختر اولش را پزشک زن، دختر دومش را پزشک مرد، دختر سومش را پزشک زن و پسرش را پزشک مرد به دنیا آورد. او می‌گوید: «برای دختر اولم تحت نظر پزشک خانم بودم و زایمان راحتی داشتم. دختر دومم را در شرایطی به دنیا آوردم که هیچ پزشک زنی دردسترس نبود و درمنظقه‌ای دورافتاده گیر افتاده بودیم. همسر من نسبت به مرد بودن پزشک حساس بود. خیلی دنبال پزشک زن گشتیم، اما نبود. در منطقه‌ای دورافتاده فقط یک پزشک زنان و زایمان مرد راضی به خدمت شده بود.

 دخترم را او به دنیا آورد. زایمان راحتی نبود، اما آن پزشک ازپس شرایط دشوار من برآمد و من و دخترم را نجات داد. نمی‌دانم اگر پزشک مردی که در آن منطقه خدمت کند وجود نداشت، سرنوشت من و دختر کوچکم چه می‌شد! دختر سوم نیز طبق برنامه‌ریزی نزد پزشک زن به دنیا آمد. اما برای زایمان پسرم بازهم دچار مشکل شدیم. دوهفته مانده به موعد زایمان، نیمه شبی که شب عید بود، درد زایمان به سراغم آمد. به بیمارستان مراجعه کردیم، اما پزشک زنی که متخصص زنان و زایمان باشد، حضور نداشت. پسرم را پزشک متخصص زنانی که مرد بود، به دنیا آورد.» مریم 30 ساله می‌گوید: « شخصا با مراجعه به پزشک خانم راحت‌تر هستم. اما وقتی برای زایمان فرزند اولم به بیمارستان رفتم و پزشک خانم حضور نداشت یک پزشک مرد به دادم رسید.»

       نرگس زنی 37 ساله است. او زایمان دوقلوهایش را به صورت سزارین و نزد یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان مرد که پیشکسوت بوده، انجام داده است. او می‌گوید: « پزشکی که من نزدش زایمان کردم، توسط یکی از اقوام معرفی شد. این پزشک فوق تخصص زنان و زایمان و ناباروری بود. کارشان عالی بود. باید بگویم، اگر بازهم قصد بچه‌دار شدن داشته باشم، حتما به ایشان مراجعه می‌کنم. چراکه من مشکل باروری هم داشتم و پزشکم با توصیه‌ها و دارودرمانی مرا به آرزویم رساند.»

       مرجان زنی 50 ساله است که خودش پرستار بخش زایمان بوده است. او فرزند خود را نزد پزشک مرد به دنیا آورده است. درمورد تجربه و شرایطش حین زایمان می‌گوید: « برای چکاپ‌های زنانه که هرچند وقت یکبار انجام می‌شود، پزشک زنان و زایمان زن خوب است. اما برای زایمان فقط و فقط پزشک مرد را ترجیح می‌دهم. پسرم را یک پزشک متخصص مرد به دنیا آورد. قدرت بدنی، رابطه عاطفی خوب بین بیمار و پزشک و حضور همیشگی توسط پزشک متخصص زنان و زایمان مرد ملموس‌تر بود. این تجربه را بسیاری از زنانی که در بخش ما زایمان می‌کردند، تکرار می‌کردند.»

       نیره، زنی مشهدی است که اظهار می‌کند که، فرزندان خود را با کمک پزشک زن به دنیا آورده است. وی می‌گوید: « اصلا تصورش را هم نمی‌توانم بکنم که برای زایمان پزشک مرد به کمک من بیاید. شرم و حیا مانع ازاین می‌شود که با پزشک مرد راحت باشم.» البته اظهارنظرها متفاوت است و بستگی به سطح فرهنگ و منطقه سکونت هر فرد دارد.

       حال در ادامه ببینیم که نظر برخی از متخصصان در این زمینه چیست.

پاکستانی‌ها قبل از ما تک جنسینی کردند
       ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران عقیده مردانه بودن رشته جراحی زنان و زایمان را رد می‌کند و می‌گوید: « بنده با این گفته چندان موافق نیستم. زنان پزشک در ایران، مخصوصا در رشته زنان و زایمان، از هوش و توانایی خوبی برخوردار هستند و تاکنون پیشرفت دراین شاخه از پزشکی با موفقیت پیش رفته است. قبل‌از اینکه در کشور ما رشته زنان و زایمان تک جنسیتی شود، در پاکستان این حرکت انجام شده بود. آنجا هم مشکلی در زمینه پذیرش مردان در رشته زنان و زایمان وجود نداشت. البته بین جنسیت زن و این رشته تخصصی، سازگاری هم وجود دارد.»

 وی ادامه می‌دهد:
       « نباید آمار بالای شکایت در این رشته را مربوط به زنانه بودن آن دانست. بلکه شکایت در تمام شاخه‌های جراحی وجود داشته، اما طبیعت بعضی رشته‌ها در تمام دنیا ایجاب می‌کند، که درصد بیشتری از شکایت‌ها را دربربگیرد.»

در ستاد انقلاب فرهنگی مخالفت کردم
       حقیقت این است که نبودن متخصص مرد در رشته‌ای که نجات‌بخش نسل آینده است، آن را ضعیف می‌کند. محمود متین، متخصص و جراح زنان و زایمان و نازایی می‌گوید: «بعداز انقلاب، امکان تحصیل دستیار مرد در رشته زنان و زایمان وجود نداشت. بنده علیه این موضوع اقدام کردم. شرایط طوری شد که دانشکده به مدت سه ماه، مجبور به اخراج من از دانشگاه شد. تا اینکه با پیگیری‌های بنده، روزی از ستاد انقلاب فرهنگی مرا فراخواندند و گفتند، مساله چیست؟

 گفتم با حذف مردان از رشته زنان و زایمان، اول اینکه نیمی از استعدادهای مملکت که می‌توانند در رشته زنان و جراحی‌های زنانه موفق باشند، کنار گذاشته می‌شوند؛ دوم اینکه پزشکان زن به مناطق دور و روستاها و شهرستان‌های دور نمی‌روند. ترجیح آنها ماندن در شهر محل زندگی خود است. صحبت‌های زیادی رد و بدل شد.

        یکی از آنها گفت: تکلیف اسلام چه می‌شود؟ گفتم، تا جایی‌که می‌دانم، شرع با عقل و عقل با شرع همراه است! بعدازمشورت‌هایی که صورت گرفت، گفتند: فرمایش شما صحیح است، برای پذیرش این رشته نیمی از دستیاران مرد را انتخاب می‌کنیم. همین دستورالعمل را به دانشکده دادیم. اما روسای دانشکده‌های پزشکی آن را عملی نکردند و همچنان باقی ماند. مایه تاسف است که تفکیک جنسیتی در یک رشته پزشکی اتفاق بیفتد. علم، علم است.»

       وی می‌گوید: «البته در حال حاضر بعضی از متخصصان زنان و زایمان توانسته‌اند، این رشته را به سمت و سویی خوبی ببرند، اما اکثر آنها فقط یک متخصص زنان و زایمان هستند. لذا خلاء متخصصان مرد در این رشته، احساس می‌شود. در فرهنگستان علوم‌پزشکی روی بازگشت متخصص مرد به رشته زنان و زایمان تاکید زیادی داشتم و تا این لحظه اعتقاد دارم، تک‌جنسیتی شدن یک رشته پزشکی کار اشتباهی است.»

مرد و زن ندارد، دانشگاه جای باهوش‌ها است!
       سید حشمت‌الله ازهر، متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «بدیهی است که دانشگاه جای افراد باهوش است. حال دراین میان برخی نیز به طور شانسی وارد می‌شوند، این افراد در آینده موفقیت زیادی کسب نمی‌کنند و فقط نامشان پزشک است. در مجموع بیش‌از 50 درصد دانشجویان از سطح خوبی برخوردار هستند. در میان رشته‌های تخصصی که داریم، رشته زنان و زایمان با یک‌سری غفلت‌ها روبرو بوده است. یعنی برخی کارها را اصلا یاد دستیار‌‌ها نمی‌دهند.

مثلا طریقه فورسپس و وکیوم را آموزش نمی‌دهند. تمام آنچه که دانشجو فرامی‌گیرد، هیسترکتومی، زایمان طبیعی و سزارین است. اما اگر این زایمان طبیعی به مشکل برخورد کرد، باید چه کرد؟ آنجا است که کار مشکل می شود. تمام بیماران در تهران یا شهرهای بزرگ نیستند، بلکه بیماران و مادرانی که در شهرستان‌ها و نقاط دورتر از شهر زندگی‌ می‌کنند یا پزشکانی که در این تقاط خدمت می‌کنند، وسایل و تجهیزات کافی ندارند.» وی ادامه می‌دهد: «همیشه اعتقاد داشتم که دانشگاه جای افراد باهوش است. حالا فرقی ندارد که این فرد باهوش مرد باشد یا زن! همان اندازه که یک متخصص باهوش زن که علاقه‌مند به رشته زنان و زایمان است، حق دارد وارد این رشته شود، متخصص مرد هم حق دارد. حال اگر از ورود برخی افراد به بعضی رشته‌ها جلوگیری به عمل آمده است به نظرم در حق او اجحاف شده است.»

       وی با بیان اینکه با ممنوعیت تحصیل و کار مردان در رشته زنان و زایمان از ابتدا مخالف بوده می‌گوید: «شما نمی‌دانید دربین مردانی که اجازه ورود به رشته زنان و زایمان را ندارند، چه افراد با استعداد و مغزهای متفکری وجود دارد که در آتیه به دست نمی‌آیند. چراکه آنها در این بازی نیستند. اگر این قصه حل شود، تساوی مرد و زن به معنای حقیقی اجرا می‌شود. به نظر بنده باید کاری را که تمام کشورها انجام می‌دهند، درپیش بگیریم، بنابراین با ورود مردان به رشته زنان و زایمان صددرصد موافق هستم.»
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
1
1
خب آقای دکتر اگه به حرف خودت اعتقاد داری بفرمایید یه روستا به زنان و زایمان خدمت کنید نه وسط شهر تهران و شاهرود که تعداد زیادی متخصص زنان خانم هست
واقعا ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
باید مردان در رشته زنان وارد شوند از زمانیکه مردان از ورود به رشته زنان محروم شدند مرگ و میر مادران باردار ده برابر شده است.
سیمین پورهما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
باید آقایان در رشته زنان و زایمان وارد شوند من خودم از پزشک زنان خانم ضربه خوردم و اصلا حاضر نیستم به پزشک زن مراجعه کنم چون خانمها فقط به بچه و شوهر و غذای شبش فکر میکند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
1
0
آقای دکتری که با تخصص پزشکی زنان برای مردان موافق هستید حاضرید ناموس خودتون رو برای چکاپ زنانه یا زایمان پیش متخصص مرد بفرستید.به نظر من اگه زنان بتونند توی این رشته موفق و خبره باشند نیازی نیست مردا برند این تخصص رو بگیرند و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
اقای دکتر حاظری ناموس خودت بدی دست مردها تا بعدش بشینن دور هم از زرنگی هاشون تعریف کنند ...
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
واقعا که متاسفم ایا حاضری زنتو بزاری زیر دست نامحرم یه دخترتو زندگی تا زمانی ارزش داره که شرافتتو نندازی بیرون حاظرم بمیره نه اینکه اجازه بدم مرد معاینش کنه و هرگز همچین اجازه ای نمیدم
تاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
این دیگه چه بحث غلطیه مهارت داشتن در یه کار امری جنسیتی نیست شماها حاضرید زن و بچه و دخترتونو بخاطر عدم مهارت دکتر خانم از دست بدین؟ (با فرض اینکه فقط زنان بتوانن متخصص زنان بشن)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
تا دلت بخواد متخصص زن خبره و کاربلد داریم؛ مگه پزشک مرد استغفرالله خداست؟!
مرد فقط به غیرتش زنده هستش؛ ضمنا وقتی چندین پزشک زن موفق وجود داره، رفتن پیش پزشک مرد حماقته!
محرم بودن پزشک مرد در هنگام زایمان زن بیشتر به جوک شبیهه!
محمد
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
تو دین اسلام برای هزار سال پیش گفته که زن فقط در مورد ضرورت اونهم با شرطی که اگه بدون لمس باشه یا تو ایینه ببینه تازه زایمان هم قابله داشت تازه اون زمان دکتر زن نداشتیم وحکیم ها مرد بودن الان که این همه متخصص زن داریم هزار البته که حرام وگناه هست دانشگاه هم که تک بعدی محرم ونامحرم نمی شناسه دیگه شورش رو دراورده فقط دلیلش اینه که احتمال داره توی یه منطقه محروم یه زن زایمان کنه دکتر زن نباشه خود اجبار کنید باشه بعدش هم اخر اخرش تک وتوک به بعضی ها که حتما می رن از قبل مشخص باشه اموزش داده باشه نه اینکه همه مردا اموزش دیدن تصادفا یکی بره روستا اتفاقا خانم هایی هستند که با بومی گزین میشه مشکل رو حل کرد مشکل اینه که همش می خواهیم دین رو توجیه کنیم که به میل خودمون باشه
فاطمه
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
0
بعضی ها الکی نظر میدن مرد ها بیان تو این رشته امار مرگ ومیر فلانه اینهمه ادم معروف که زیر نظر پزشک از دنیا رفتن پزشکشون مرد بوده یا زن؟ حداقل زنها خودشون رو بهتر درمان می کنند
یک پدر
|
Germany
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
آخه .... شماخودتون حاضرید زنتون زیر دست مردی بیافته که توی اتاق عمل هر نگاهی بهش بندازه. علم علم است. پس از زنت رو ببر مردا عمل کنن . هر وقت خودت بردی هر روز زنت رو معاینه کنن ما هم قبول می کنیم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
به نظر من اصرار و پیگیری برای ورود مردان به این رشته کار بیهوده و نا معقولیه.
وقتی در یک جامعه اکثریت مردم نسبت به این مسئله حساسیت جدی دارند و رعایت مسائل شرعی براشون مهمه، چرا اصرار دارید که مردان رو به این رشته وارد کنید و به اجبار باعث عذاب یک عده و مخصوصا خانمها بشید.
بهتر نیست به جای پیگیری و تلف کردن توانتون برای ورود مردان به این رشته، سعی بر این داشته باشید که شرایط رو برای تحصیل خانمها در این رشته و حضورشون در شرایط عالی در مناطق محروم محیا کنید.
این کار می تونه لطف بزرگی در حق زنان باشید...
به نظر من کسانی که پیگیر ورود مردان هستند بیشتر عقده این رو دارن که چرا بهشون اجازه داده نمی‌شه وارد این رشته بشن. وگرنه مطمئن باشید که هیچ کدوم این اشخاص برای زنان دلسوزی نمی‌کنن.
چون راه برای دلسوزی زیاده و اینکه مردان وارد بشن یا نشن، جایی در این مسیر نداره...
کمی تأمل لطفا
گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
به نظر من پزشکان مرد بسیار متبحرترند علت را نمیدانم ولی متاسفانه اینطور است من خودم پزشکم مرد است چون ازش خیالم راحته نباید جلوی مردها رو برای این تخصص بگیرند هر کی سختشه پزشک خانم فراوونه. متاسفم برای این مسئله هنوز بحث هست معاینه داخلی توسط مرد چه خجالتی داره آخه اینقدر مشکل دارم و مریضی کشیدم که خجالت از سرم رفته
مریم
|
Germany
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
به نظر من نباید جلوی اقایان رو برای گرفتن تخصص زنان بگیرند چون واقعا تشخیصشون عالیه هر کسی نظرش محترمه خانمی که دوست نداره پیش دکتر اقا بره نباید بهش اصرار کرد. من شخصا دکترم اقاست پیش خانم هم نمیرم. به نظر من هم باید احترام گذاشته بشه. نباید این مورد رو اینقدر بزرگ کرد. زندگی منرو یک پزشک مرد نجات داد که متاسفانه هیچ خانم دکتری نتونست. پزشکی که چشم پاکه کار خودش رو میکنه مگه نشون دادن بدنمون به پزشکی که داره درمان میکنه چه اشکالی داره عضوهای زنانه هم عضوی از بدنه که پزشک موقع درمان باید ببینه
سونیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
1
0
چقدر راحت راجع به معاینه خصوصی ترین نقاط بدنتون حرف میزنید! شاید هم حق با شما باشه و بعداز کلی دوا و درمان از پزشک خانوم نتیجه نگرفتید و تحت پزشک مرد مداوا شدید به این نتیجه رسیدید ولی واقعا جای تاسف داره وقتی خانومی که پزشک زن را برای جراحی خودش انتخاب کرده وقتی به اتاق عمل میره میبینه که تمام پرسنل مرد هستن و حتی اعتراضش هم نتیجه ای نداره خب الان اینجا نجاتش که بدست پزشک زن داره صورت میگیره و اون عوامل بیهوشی و تکنسین که باید بیمار را برای عمل آماده کنن و قبلش لباس بیمار کنار زده میشه و همه اونو تو اون شرایط میبینند، درصورتی که میشد پرسنل زن را بجای مرد قرار داد. بجز اینکه بیمار دچار فشار روحی بشه و حتی بعد از عمل دچار افسردگی، آیا در درمان بیمار تاثیر بسزایی داشت؟؟ آیا خود این عوامل پزشکی حاضرن خواهر یا مادرشون تو اون شرایط درمان بشن؟؟؟ مگه تحصیلات چقدر میتونه باعث پاکی چشم و قلب باشه و اصلا کی گفته که دکتر محرمه !! فکر میکنم فیلمی که از اتاق عمل زن پخش شد بهترین جواب به این سوال باشه
شیما
|
Netherlands
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
من قبلا پیش پزشک مرد نمیرفتم سر زایمانم پزشک خودم چون نیمه شب بود نیامد و یک پزشک مرد نجاتم داد. الان دکترم ایشون هستن. الان فهمیدم که خجالت از پزشک مرد خبلی بی معنیه
سونیا
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
....ولی نباید جلوی رفتار زشت پرسنل تو اتاق عمل رو گرفت؟ پس چرا بعضی جاها که میخوان لباس بیمار را کنار بزنن جنس مخالف رو بیرون میکنن وقتی که کارای اولیه قبل از جراحی را درقسمت لخت بدن انجام دادن و پوشش بیمار را درست کردن بیهوشی مرد یا سایر عوامل داخل میان، یعنی تو اون بیمارستانا واسه پرسنل مرد عادی نشده؟؟؟؟ جواب اینه که اونجا به حریم بیمار احترام گذاشته میشه چیزی که باید درتمام بیمارستانای مملکت ما قانونی بشه و در صورت غیر اجرا شدن باید برخورد قانونی با مسول بیمارستان صورت بگیره، آخه کی حاضره خودشو برهنه واسه درمان در مقابل حضور کلی پرسنل قرار بده حتی فکرش هم عذاب آوره، یکی از دوستانم میگفت که اصلا بعصی از اون مردا معلوم نیست خدماتی هستن یا پرستار! لابد اوناهم میخوان اموزش ببینن ؟بیخودی واسه خودتون شرعی نکنین که حتی تو مملکت غیراسلامی به این چیزا اهمیت میدن
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
به نظر من که همه ی این راهها رو رفتم بهتره که اصلا اجازه ندید عمل زنانه روتون انجام بشه.خیلی ساده ست.کیست و پلیپ و فیبروم و...با طب سنتی قابل حل و بسیاااار عالی و بدون استرس و هزینه های بالا و عوارض هست.همه ی بیماریهاتون رو از عفونت ساده بگیر تا آندومتر و ...با طب سنتی و در کمال آرامش رفع کنید.میمونه ی زایمان اونم از روز اول برنامه ریزی کنید واسه زایمان طبیعی.بعدش هم که رفتید بیمارستان از دکترتون بخواید که خودش و دستیارش که خانم هست بالای سرتون باشه
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
ی روزه که آدم فرهنگش عوض نمیشه.چطور میشه پسری که توی این جامعه با این فرهنگ بزرگ شده به محض اخذ دکتری به این فکر کنه که خوب این قسمت از بدن زن هم عضوی از بدنه و خوب همه چی اوکی هست.یا دختری که از بچگی از جنس مخالف دور نگه داشته شده ، یهویی به این فکر کنه که خوب این آقا دکتره و اشکالی نداره که خصوصی ترین قسمت بدن رو ببینه.در نتیجه بنظر من این قانون تک جنسیتی بسیار خوبه و فعلا بنظر میرسه که برای کشور ما با این فرهنگ ، اوکی هست.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
باسلام. متاسفانه ما فقط شعار مسلمانی داریم.اگر مسلمان هستیم باید تابع نظر مرجع تقلید وشرع باشیم آی زن ومرد مسلمان فقط بحث خجالت وعدم خجالت نیست ببنیم خدا چه تکلیف کرده.بجای شارع مقدس نظر ندیم.
این موارد جای نظر خواهی یا دلبخواهی نیست اگر مسلمان ایم.فرق مومن وفاسق در چه هست؟؟؟؟وآیا مؤمن وکافر مساوی است؟وآیا مؤمن وفاسق مساوی است؟؟؟فاین تذهبون ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
اینکه پزشک زنان وزایمان خانم باشه پزشک مرد نباید بالا سر زن یاپرسنل یاتکنسین یا نیروی خدماتی یا پرستار مرد در اتاق بالا سر زن بیهوش بیاد یک نوع خیانت یا تجاوز به شمار میاد این کشور اسلامی است این موضوع تو کشور های غیر اسلامی بیشتر از ایران رعایت می کنند چون اونا وجدان کاری دارند میخوان برخورد با بی ححابی کنند اول حریم تو بیمارستانها رعایت بکنند که خیلی زنهای معجبه با ایمان با این موضوع افسردگی گرفتند اون مردی که بالا سرزن بیهوش می ره بی دلیل وجدان نداره
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
0
0
باسلام. این آقایان هیچ دلیل منطقی وقانع کننده برای ورود دانشجویان مرد به رشته زنان وزایمان ارائه ندادند.در اسلام بدون ضرورت ودر شرائط اختیاری اجازه داده نشده نه برای پذشک ونه برای بیمار .واین کار حرام است یقینا ، در مورد ضرورت در مناطق دور دست دولت اسلامی باید تدبیری را به خرج دهد حتی با آمبولانس هوایی مناطق را تحت پوشش قرار دهد تا مشکل حل گردد.
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
ینی چی که میگید به پزشک خانم اعتماد ندارید و مرگ و میر با وجود پزشک خانم زیاد میشه ووو؟ چرا فکر میکنید ک خانم ها همه کار هارو اشتباه و غلط انجام میدن و فقط اقایون هستند که قراره تو همه چیز ماهر باشند؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: