کد خبر: ۱۶۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
ما باید یک نهضت عمومی را شروع کنیم تا بتوانیم جایگاه شایسته خودمان را در قلب مردم پیدا کنیم، تا هر پزشکی خودش را موظف بداند بیمارش خشنود و راضی از پیشش برود
شفا آنلاین:هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی سوم شهریور با انتخاب ریاست کل و اعضای شورای عالی به پایان رسید.

 به گزارش شفا آنلاینجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با حضور نمایندگان نظام‌پزشکی‌های سراسر کشور در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما تشکیل شد. بر اساس قانون و با حضور هیئت نظارت مرکزی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، ابتدا هیئت‌رئیسه سنی در جایگاه حاضر و سپس هیئت‌رئیسه شورای عالی برای مدت 2 سال انتخاب شدند. با استقرار هیئت‌رئیسه منتخب در جایگاه مربوط، مرحله انتخاب بازرسان سازمان نظام پزشکی (سه نفر)، یک نفر به‌عنوان رئیس‌کل و اعضای شورای عالی (۲۵ نفر از گروه‌های مختلف شامل ۱۳ پزشک، سه داروساز، سه دندان‌پزشک، دو ماما، دو نفر از گروه آزمایشگاهیان و دو نفر از گروه‌های لیسانس‌های پروانه‌دار) آغاز شد.

 در جریان این انتخابات دکتر ایرج فاضل با ۲۰۱ رای به‌عنوان رئیس‌کل سازمان برای دوره چهارساله پیش رو انتخاب شد، رحمت‌الله حافظی دیگر کاندیدای کسب کرسی رئیس‌کلی نظام پزشکی در جریان این انتخابات، ۲۹ رای را از آن خود کرد. ایرج فاضل که نام او در دور اول انتخابات به‌عنوان نفر اول تهران در صدر لیست قرار گرفت،  به تشریح جریان انتخابات و مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو پرداخت. ایرج فاضل انتخابات نظام پزشکی را یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های حوزه سلامت دانست که سرنوشت 4 ساله سازمان را شکل می‌دهد و افزود: «متاسفانه در مرحله اول انتخابات امسال با وجود آماده بودن تمام زمینه‌‌‌‌ها برای شرکت گسترده همکاران و پیش‌بینی‌هایی که شده بود، مشکل رای‌گیری الکترونیک پیش آمد که باعث شد تعدادی بسیاری از همکارانمان نتوانند در انتخابات شرکت کنند. آنها حق‌دارند که ناراضی و شاکی باشند، ولی به هر صورت تصمیم نهایی با قانون و هیئت نظارت بود که مرحله اول تائید شد. به نظرم باید به احترام کسانی که آمدند و رای دادند، نتیجه را بپذیریم. چاره دیگری هم نیست و امیدوارم در دور آینده تمهیداتی اندیشه شود که انتخابات با شرایط بهتری برگزار شود.»
ایرج فاضل در خصوص انتخابات مجمع عمومی هم گفت: «در مرحله دوم که با حضور منتخبان سراسر کشور برگزار شد، رئیس‌کل و اعضای شورای عالی نظام پزشکی انتخاب شدند که شکایت و شبهه‌ای وجود نداشت. امیدوارم با رای قاطع مجمع عمومی، نظام پزشکی جدید با قدرت کارش را شروع کند. به‌یقین می‌گویم که بدون همکاری اعضای جامعه پزشکی این پیشرفت میسر نمی‌شود.
ما باید یک نهضت عمومی را شروع کنیم تا بتوانیم جایگاه شایسته خودمان را در قلب مردم پیدا کنیم، تا هر پزشکی خودش را موظف بداند بیمارش خشنود و راضی از پیشش برود. این تغییری است که به آن احتیاج داریم و قادر به انجامش هم هستیم. موفقیت ساختار نظام پزشکی کار فردفرد اعضای این جامعه است. ما جایگاه بسیار محترم این حرفه را در قلب مردم جستجو می‌کنیم.»
رئیس جدید سازمان نظام‌پزشکی یکی از اولویت‌های جدید این سازمان را رسیدگی به وضعیت پزشکان عمومی دانست و افزود: «پزشکان عمومی یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه پزشکی هستند که حفظ جایگاه، حقوق و ارتقای دانش آنها برای من در اولویت است. برنامه‌هایی مدنظرمان هست که امیدوارم با همفکری انجمن و نمایندگان آن‌ها بتوانیم در قالب سیستم ارجاع و پزشک خانواده به نتایج عملی مطلوبی برسیم.»
ایرج فاضل در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از وزیر بهداشت دارید، گفت: «ما برای اینکه بتوانیم به تغییرات مطلوبی برسیم، به تعامل و همکاری نزدیک سه ضلع وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس به‌عنوان سیستم قانون‌گذاری و نظام پزشکی احتیاج داریم. معتقدم در حال حاضر شرایط مناسبی برای این تعامل سه‌جانبه به وجود آمده است و امیدواری زیادی برای تعامل و همفکری نزدیک با وزارتخانه و شخص دکتر هاشمی دارم.»
وی در ادامه افزود: «با توانایی‌هایی که از ایشان سراغ دارم امیدوارم تعامل بین ما پشتوانه‌ای برای کمک به حل مشکلات جامعه پزشکی باشد.»

ایرج فاضل پزشکان ایرانی را از بهترین پزشکان دنیا دانست و افزود: «پزشکی ایران در شرایطی در جهان مطرح است که محروم‌ترین پزشکان جهان را داریم. شما به تعرفه‌های ناعادلانه‌ای که وجود دارد منصفانه نگاه کنید، من همیشه گفته‌ام که بیایید معدل دریافتی پزشکان فقیرترین کشورهای جهان را بگیرید و آن را به‌عنوان یک تعرفه عادلانه در نظر بگیرید. اصولاً پرداخت‌ها باید به‌وسیله بیمه‌ها انجام شود که ما ساختاری شبیه بیمه درست کرده‌ایم که وظایفش را درست انجام نمی‌دهد. فاجعه اینجاست که تعرفه‌ها را نماینده همین بیمه‌ها تعیین می‌کند. سوبسید چرخه طبابت را پزشکان می‌پردازند امیدوارم در قضاوت افکار عمومی فقط یک قشر محدود از پزشکان با درآمد بالا در نظر گرفته نشود چون بار عظیمی از طبابت را پزشکان مناطق محروم به دوش دارند.» وی افزود: «برای حل این بحران باید تکلیفمان را با بیمه‌ها روشن کنیم. کم‌کاری و نقص عملکرد بیمه‌هاست که مردم و پزشکان را روبروی هم قرار داده و اگر مردم گلایه‌ای دارند، مقصر اصلی بیمه‌ها هستند.»سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: