کد خبر: ۱۰۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه 35 درصد مردم کشور پرخور هستند، گفت: 2 هزار و 500 میلیارد تومان سالانه برای درمان بیماران دیالیزی هزینه می‌کنیم.
به گزارش شفا آنلاین، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان یک ایرانی باید با چاقی که بنای همه بیماری‌هاست مبارزه کنیم.

وی افزود: 35 درصد ایرانی‌ها پرخور هستند‌، بنابراین باید مردم برای کاهش میزان دیابت و بیماری‌ها عزم جدی داشته باشند.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر اینکه میزان اضافه وزن در زنان بیش از مردان است، گفت: زنان باید بیشتر به مسئله کاهش وزن توجه کنند، چراکه اضافه وزن موجب بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت، کوری دید و سکته‌‌های قلبی و معزی می‌شود، بنابراین باید امسال برای پیشگیری از اضافه وزن و مصرف بالای شیرینی‌ها و مود قندی به صورت جدی اقدام کنیم.

هاشمی در خصوص همکاری‌های مشترک وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برنامه‌های زیادی در زمینه سلامت دهان و دندان، اعصاب و روان و جسمی با وزارت آموزش وپرورش داشته‌ایم. متأسفانه دیابت رو به گسترش است و یکی از خطرات اصلی در حوزه سلامت محسوب می‌شود و هزینه‌ بالایی را بر دوش وزارت بهداشت گذاشته است. این بیماری کلیه‌ها را درگیر می‌کند.

وی افزود: سالانه 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای بیماران دیالیزی هزینه می‌کنیم. پیشگیری از دیابت به کمک مجلس، دولت و از همه مهم‌تر مردم انجام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: