کد خبر: ۱۰۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد
شفاآنلاین:جامعه>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به امضا تفاهم‌نامه همکاری توسعه روابط بین‌الملل بین ۵ دانشگاه کشور گفت: اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بستر آن افزایش ارتباطات با سایر کشورها بوده که امضای تفاهم‌نامه در این راستا انجام گرفت.

به گزارش شفا آنلاین : علی جعفریان اظهارداشت: صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری توسعه روابط بین‌الملل میان 5 دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف و تهران منعقد شد که براساس آن هر یک از این دانشگاه‌ها که ارتباط بین‌المللی با سایر دانشگاه‌ها برقرار کنند دانشگاه‌های دیگر را نیز با آنها ارتباط می‌دهد.

وی افزود: امروز به صورت مکتوب و رسمی قرار بر این شد که همه این 5 دانشگاه از ظرفیت خود برای ارتباط با دانشگاه‌های خارج کشور استفاده کنند و زمینه ارتباط سایر دانشگاه‌ها را نیز فراهم سازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تبادل دانشجو و اعضای هیأت علمی نیز در روابط بین‌الملل با سایر دانشگاه‌های جهان مدنظر قرار داشته و در حال حاضر تنها در دانشگاه علوم پزشکی تهران 460 دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل هستند.

جعفریان با اشاره به اینکه از این 460 نفر دانشجو بیشتر آنها مربوط به منطقه خاورمیانه هستند، بیان داشت: برای افزایش دانشجوی بین‌المللی و ورود دانشجو از سایر کشورهای منطقه نیاز به کامل شدن زیرساخت‌ها و افزایش برقراری ارتباط با کشورها هستیم.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی و سایر امکانات که فراهم شود امکان برقراری ارتباط با سایر دانشگاه‌های بین‌المللی افزایش می‌یابد که خوشبختانه نسبت به چند سال گذشته در حال حاضر این شرایط محیا شده است.

جعفریان با تاکید بر اینکه حرکت در مرزهای دانش بدون ارتباط با دنیا میسر نمی‌شود، اظهارداشت: برای این مسئله باید از ظرفیت‌های کشورهای دنیا استفاده کرد و همراه با آن پتانسیل‌های کشور خود را نیز افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: بستر اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان که در دانشگاه‌ها مد نظر قرار دارد ارتباط با سایر کشورها بوده که امضای تفاهم‌نامه همکاری میان 5 دانشگاه در این راستا صورت گرفته است.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: