کد خبر: ۱۰۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>سلامت>ریس مركز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 4.5 تا 5.5 میلیون نفر در ایران دیابت دارند یا در آستانه ابتلا به این بیماری قرار گرفته اند كه حدود 11.5 درصد افراد 25 تا 70 سال كشور را شامل می شوند.

  به گزارش شفا آنلاین، احمد كوشا روز دوشنبه در نشست سخنگوی وزارت بهداشت در محل این وزارتخانه افزود: حدود 422 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و این آمار در تمام دنیا از جمله كشور ما در حال افزایش است.
وی با اشاره به این كه 70 درصد مبتلایان به دیابت در كشور شناسایی می شوند اضافه كرد: از سال 1384 تا 1390 تعداد موارد شناسایی شده دیابت در كشور 35 درصد افزایش یافته است.
كوشا گفت: مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت شامل مصرف سیگار، افزایش روند شهرنشینی، كم تحركی و تغذیه نامناسب است.
وی گفت: 46 درصد علت مرگ در كشور بیماری های قلبی و عروقی هستند و 13 درصد سرطان است كه دیابت به عنوان یكی از عوامل مهم بروز این بیماری ها شناخته می شود.
وی اضافه كرد: دیابت همچنین در بروز بیماری های كلیوی، سكته های مغزی، بیماری های سیستم عصبی موثر است.
كوشا گفت: مهم ترین عامل شناسایی دیابت ازمایش قند خون است و افرادی كه پس از دو بار آزمایش قند خون، قند خون ناشتا بیش از 140 باشد یا یك بار قند خون آنها 200 باشد به بیماری دیابت مبتلا هستند و باید هر چه سریع تر برای درمان و پیشگیری از عوارض آن اقدام كنند.
وی گفت: چاقی نیز یكی از عوامل مهم بروز دیابت و بیماری های غیرواگیر است و اگر افرادی میزان توده بدنی آنها بالای عدد 30 باشد یا دور كمر آنها بیشتر از 90 سانتی متر باشد چاق محسوب می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: