کد خبر: ۱۰۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>مدیركل نظارت بر فرآورده های خوراكی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: طبق مستندات هیچ گونه تولید و واردات برنج فراریخته به صورت تجاری در كشور نداریم.
به گزارش شفا آنلاین، دكتربهروز جنت روز شنبه در نشست خبری هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) افزود: هیچ سبك سفارش و درخواستی برای برنج فراریخته در كشور انجام نشده و گونه های مختلف برنج داخل كشور، نمونه های بومی هستند.
وی تصریح كرد: متاسفانه با گسترش شبكه های مجازی شایعاتی مانند وجود برنج فراریخته در بازار به سرعت تكثیر می شود و برخی رسانه ها با انتشار آن تبدیل به روزنامه زرد می شوند.
وی با بیان اینكه صلاح نیست كه مسوولان درگیر اینگونه اطلاعات واهی شوند،‌گفت: این موج شایعات هر چند سال یكباربا همان شیوه و تصاویر منتشر می شود كه علاوه بر اینكه ذهن مسوولان را نسبت به آن مساله منحرف می كند به اعتماد مردم نیز آسیب می زند.
جنت ادامه داد: ممكن است برنج فراریخته به صورت آزمایشگاهی وجود داشته باشد اما در دسترس مردم نیست و هرگاه قرار شد در دسترس مردم قرار گیرد حتما اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین برچسب های مربوطه روی اینگونه محصولات نصب می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: