کد خبر: ۱۰۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از طرح پیشنهادی در مجلس برای واگذاری بخشی از اختیارات این سازمان به سازمان استاندارد نسبت به افزایش موازی‌کاری‌ها هشدار داد و گفت:براساس قانون نظارت برمحصولات غذایی بر عهده وزارت بهداشت است و نباید این آشپز دو تا شود.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند در نخستین نشست خبری خود درسال 95 به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره یک طرح جدید در مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد توضیح داد: این طرح در حد پیشنهاد در مجلس است و هنوز تصویب و نهایی نشده است. کما اینکه سازمان غذا و دارو همانند دیگر نهادها در چند بند به شدت به این طرح انتقاد دارند.

وی با توضیح ایرادهای این طرح پیشنهادی در مجلس گفت: این طرح اولاً این طرح برخلاف سیاست‌های کلان رهبر معظم انقلاب است و متأسفانه موازی کاری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث هدررفت منابع و تحت شعاع قرار دادن وظایف حاکمیتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در حوزه سلامت علی‌الخصوص نظارت بر محصولات غذایی است. 

رئیس سازمان غذا و داروبا یادآوری موازی کاری‌های برخی سازمان‌ها در عرصه اظهار نظرهای غیرکارشناسی در زمینه سلامت کالاهای غذایی به مصداقی همچون خمیر مرغ اشاره کرد و افزود: مسئول نظارت بر محصولات غذایی ایران طبق قانون برعهده وزارت بهداشت و همه نهادها باید از آن تبعیت کنند.

وی در توضیح بیشتر با نگرانی از افزایش موازی‌کاری‌ها در این عرصه که به هیچ عنوان به نفع کشور نخواهد بود، افزود: این واقعاً صحیح نیست که سازمان غذا و دارو مثلاً عنوان کند آب معدنی فلان برندی مشکل بهداشتی دارد ولی سازمان دیگر در جهتی خلاف آن برند را سالم معرفی کند.

وی در خاتمه توضیح این مبحث با انتقاد مجدد از تصویب طرح پیشنهادی در مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: تصویب این طرح موازی کاری نهادهای نظارتی را افزایش می‌دهد و دقیقا مصداق مثل معروف «آشپز دوتا شد غذا یا شور می‌شود یا بی‌نمک» است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: