کد خبر: ۱۰۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جهرم جزئیات تعیین جنسیت از منظر طب سنتی تشریح کرد و گفت: مطالعات نشان داده است زنانی که تغذیه کامل‌تری داشتند, امکان پسردار شدن در آنها بیش تر است.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه عباسی راد درباره تعیین جنسیت از منظر طب سنتی اظهار داشت: جنسیت جنین بسته به نوع لقاح و ترکیب گامت جنسی x زن با گامت جنسی x یا y مرد شامل دو نوع xx (دختر) و xy (پسر) است.

به گفته وی برای تعیین جنسیت باید شرایطی فراهم شود که بتوان نوع لقاح را تحت تاثیر قرار داد. یکی از عوامل مهمی که در این زمینه می‌تواند نقش موثری داشته باشد, نوع تغذیه مادر است.

عضو کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: رژیم غذایی موجب تغییر یونی محیط درونی و محیط رحم و تغییر تمایل غشای "اووال" به اسپرم با محتوای جنسی خاص می‌شود.

عباسی راد گفت: طبق مطالعات صورت گرفته نقش تغذیه در تعیین جنسیت جنین  75 تا 80 درصد به اثبات رسیده است. این مطالعات نشان داده است زنانی که تغذیه کامل‌تری داشتند, امکان پسردار شدن در آنها بیش تر است.

وی بیان داشت: طبق این یافته‌ها زنانی که قصد بارداری دارند باید حداقل از دو ماه قبل رژیم غذایی را شروع کنند. در این روش از طب سنتی قدیم و روش‌های علمی جدید استفاده می شود. بر اساس طب قدیم خوردن بعضی غذاها مانند کاهو، توت فرنگی، خرما، هل، زعفران و... در هنگام باردار شدن منجر به پسر دار شدن و مصرف ماست ترش و تخم مرغ به دختر دار شدن منجر می‌شود.

عضو کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: در این میان تغذیه نقش موثری دارد، زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با ph رحم دارند. مواد غذایی حاوی کلسیم و میزیم ph رحم را کاهش و احتمال تولد نوزاد دختر را افزایش می‌دهند و مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم با افزایش ph رحم نقش موثری در تولد نوزاد پسر دارند.

عباسی راد ادامه داد: روش استفاده از رژیم غذایی استاندارد خاصی ندارد و تا حد زیادی به مواد غذایی موجود در هر کشور بستگی دارد اما هدف همه یکسان بوده و تغییر تعادل بین یون های سدیم ، پتاسیمع منیزیم و کلسیم مدنظر است.

برچسب ها: طب سنتی ، لقاح ، جنسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: