کد خبر: ۱۰۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>سلامت>كشف سندرم ژنتيكي عامل معلوليت هاي رايج در كودكان و كشف پروتييني كه سلول هاي تهاجمي سرطاني را شناسايي مي كند، عناوين دو خبر كوتاه پزشكي هستند.

 به گزارش شفا آنلاین، محققان در جريان يك مطالعه جديد متوجه شدند كه دسته اي از نقص هاي مادرزادي كه بر مغز، چشم، گوش، قلب و كليه تاثير مي گذارد توسط جهش هايي در يك ژن منفرد ايجاد مي شود.
محققان دانشگاه كاليفرنيا سن فرانسيسكو و كالج پزشكي بايلور متوجه شدند، يك ژن به نام RERE مسئول طيف گسترده اي از معلوليت هاي تكاملي، فيزيكي و ذهني است. اين كشف گام مهمي در درمان و يا احتمالا جلوگيري از معلوليت به شمار مي رود.
محققان در اين مطالعه كه در مجله آمريكايي Human Genetics منتشر شده است 10 كودك مبتلا به جهش هاي RERE را با 31 كودك مبتلا به سندرم حذف شدگي 1p36 مقايسه كردند و متوجه شدند كه اين علائم تقريبا يكسان بودند.
در گزارش ديگري كه در پايگاه اينترنتي مديكال نيوز تودي منتشر شده است محققان پروتييني كشف كرده اند كه به گفته آنها مي تواند تشخيص دهد كه كدام سلول هاي سرطاني در يك تومور تهاجمي مي شود و به ساير قسمت هاي بدن گسترش مي يابد.
محققان دانشگاه نيويورك و دانشگاه برگن در نروژ متوجه شدند كه ميزان پروتيين PITPNC1 در سلول هاي تهاجمي سرطان كه در روده بزرگ، سينه و پوست گسترش مي يابند، بسيار بيشتر از سلول هاي غيرتهاجمي سرطان هستند.
بيش از 90 درصد مرگ هاي ناشي از سرطان بر اثر گسترش اين بيماري به ساير قسمت هاي بدن (متاستاز) صورت مي گيرد؛ در جريان متاستاز سلول هاي به اصطلاح تهاجمي سرطان، تومور اوليه را رها كرده و به ساير قسمت هاي بدن حركت مي كنند تا تومورهاي جديدي را بسارند.
هر گونه كشفي كه در زمينه اين رويه صورت گيرد به محققان در حفظ جان ميليون ها نفر كمك مي كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: