کد خبر: ۱۰۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>سلامت>دلایل ناباروری در جامعه ایرانی تغذیه غلط و روش زندگی نامناسب است, باید گفت که با کنار گذاشتن غذاهای پر ارزش و جایگزین شدن فست فودها و تنقلات بی‌ارزشی مانند چیپس و پفک و ... روز به روز بر ضعف و کاهش توانایی افراد افزوده شده است.

به گزارش شفا آنلاین، اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم, مثلاً به پنجاه سال قبل برگردیم, می‌بینیم که چقدر خانواده‌ها پرجمعیت بودند بعضی خانواده‌ها تا 15 فرزند هم داشتند.

در خانواده‌های ما رخنه کرد. امروزه در جامعه ایرانی ناباروری رو به افزایش است و افرادی هم که باردار می‌شوند بعضی‌ها دوران بارداری سختی دارند و اکثر زنان در دوران بارداری با کوچکترین مسئله و به زبان عامیانه با یک عطسه بچه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دلایل ناباروری در جامعه ایرانی تغذیه غلط و روش زندگی نامناسب است

دلایل ناباروری در جامعه ایرانی تغذیه غلط و روش زندگی نامناسب است, باید گفت که با کنار گذاشتن غذاهای پر ارزش و جایگزین شدن فست فودها و تنقلات بی ارزشی مانند چیپس و پفک و ...روز به روز بر ضعف و کاهش توانایی افراد افزوده شد. متاسفانه افراد جامعه ما خیلی بی حال و بی‌رمق هستند، با یک سرماخوردگی ساده مدت‌ها بدنشان ضعف دارد و بی حال است که همه به تغذیه غلط بر می‌گردد, باروری کم موجب پیری جامعه خواهد شد.

بچه‌های امروزی متاسفانه با بروز کم‌خونی و ضعف بنیه مواجه هستند که این امر موجب بیش فعالی و عصبی شدن آنها شده است. داستان از جای شروع شد که بدخواهان ما بر تغذیه مردم کار کردند و بعد مدتی توانستند روغن‌های با ارزش را کنار بگذارند و روغن‌های حاوی پارافین و به اصطلاح گیاهی را جایگزین کنند و به جای نمک طبیعی؛ کلروسدیم را جایگزین کردند؛ همچنین گوشت گاو و گوشت‌های یخ زده برزیلی را به مردم معرفی کردند و بسیاری از خانواده‌ها در سبد غذایی خود قرار دادند غافل از اینکه این گوشت‌ها به شدت بیماری‌زا است.

ظروف با ارزش چدنی, مسی, برنجی و ... کنار گذاشتن آنها و استفاده از ظروف آلومینیوم و تفلون و ... همه عامل تخریب جامعه ایرانی بوده است البته ناگفته نماند که زندگی شهری خود عامل بروز بسیاری از این مشکلات است.

تغییر ژنی محصولات غذایی و به اصطلاح تراریخته خود عاملی برای بیمار شدن افراد است

تغییر ژنی محصولات غذایی و به اصطلاح تراریخته خود عاملی برای بیمار شدن افراد است، به عنوان مثال پرتقال‌ها در گذشته پر از هسته بود که امروزه آن پرتقال‌های پر هسته جای خود را پرتقال تامسون داده است.

یکی از بدترین الگوهای غلط تغذیه‌ای خوردن پنیر و چای شیرین در وعده صبحانه است که چنین صبحانه‌ای فرد را از کار کردن در طی روز می‌اندازد؛ در کتاب قانون ابوعلی سینا آمده است که پنیر وعده غذایی عصرانه است چرا که پنیر موجب خواب بهتر افراد می‌شود و اگر عصر خورده شود افراد خواب شبانه خوبی خواهند داشت.

متاسفانه مصرف پنیر صبحگاهی موجب رخوت و بی‌حالی دانش آموزان و افراد می‌شود, بهترین صبحانه خوردن غذاهای با طبع گرم با شیرینی طبیعی مانند کره و عسل, انواع مربا با کره محلی غیر کارخانه‌ای, ارده با شیره انگور و ... است که علاوه بر تامین انرژی در طول روز به تقویت قوای جسکی و جنسی کمک می‌کند.

تغییرات منفی غذاها و به کار بردن برخی موادغذایی مانند برنج زیاد بدون مصلح آن که زیره است, مرغ‌های چاقی که با آنتی بیوتیک تغذیه شدند و خوردن ماست زیاد با غذاهای سرد مانند ماهی, خوردن سالاد الویه, ماکارونی و لازانیا...  همه این غذاها در بیمار کردن افراد بسیار نقش دارند چرا که این موادغذایی موجب غلیظ شدن خون افراد و بیمار شدن آنها می‌شود.

غذاهایی مانند آبگوشت و غذاهای سنتی که با بی‌مهری مواجه شدند و با رفتن آنها از سفره غذایی مردم؛ بیماری نیز روز به روز افزایش پیدا کرده است.

با هم‌خوری و بر هم‌خوری عامل بیماری

با هم خوری‌ها و برهم خوری‌ها؛ تشریفات زیاد افراد در مهمانی‌ها، خوردن ماست، سالاد و نوشابه و غذا با هم در یک وعده غذایی؛ عامل بیماری افراد شده است. اگر تدابیر ساده غذا خوردن رعایت شود و افراد در وعده غذایی خود فقط غذا خورده شود؛ مصرف سالاد و نوشیدنی را با غذا فاصله دهند, بیمار نخواهند شد، این را ابوعلی سینا در کتاب قانون خود آورده است که عامل بیماری برهم‌خوری و با هم‌خوری غذاها است.

از علت‌های دیگر نازایی علاوه بر مسائل تغذیه‌ای می‌توان به پوشیدن شلوار‌های فاق کوتاه, شلوارهای تنگ, مصرف قرص‌های هورمونی و ... اشاره کرد. متاسفانه امروز در آزمایشات پاراکلینکی مردان - تعداد, حجم, شکل و حرکت اسپرم مردان مشکلات زیادی وجود دارد، همچنین تخمدان پلی‌کیستیک, فولیکول‌ها و میوم‌ها و فیبرم‌ها و پلی کیستیک و ...وجود دارد و به جرأت می‌توان گفت که طب سنتی در درمان ناباروری بسیار خوب عمل می‌کند.

طب سنتی با تغییر سبک زندگی افراد کمک به پیشگیری از بیماری‌ها و حتی رفع آنها می‌کند, امید است که مردم جامعه ما با طب سنتی رفیق شوند و در زندگی روزمره خود از آموزه‌های طب سنتی استفاده کنند و روز به روز با نشاط تر و شاداب‌تر شوند.

برچسب ها: جامعه ، باردار ، عطسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: