کد خبر: ۱۰۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>اجتماعی>نخستين كنفرانس بين المللي همايش مهندسي مكانيك و هوافضا با حضور استادان و دانشجويان اين رشته و رونمايي از سه طرح ملي در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار و خودروي هيبريدي قاصدك نصر ( براي كاهش آلودگي هوا) معرفي شد.

 به گزارش شفا آنلاین، آرش شمس طالقاني دبير علمي نخستين كنفرانس بين المللي مهندسي مكانيك و هوافضا روز پنجشنبه در اين كنفرانس گفت: اين كنفرانس در محورهاي كلي مكانيك و هوافضا شامل آيروديناميك، پيش رانش، سيالات، جامدات، كنترل، نانو فناوري ، خودرو ، ساخت و توليد، مكانيك پرواز و مهندسي فضايي برگزار شد.
وي افزود: بعد از اعلام فراخوان حدود 500 مقاله به دبيرخانه كنفرانس ارسال كه بعد از داوري 395 مقاله براي پذيرش در كنفرانس ثبت نام و 300 مقاله براي ارايه در كنفرانس پذيرفته شد.
شمس طالقاني ادامه داد: در پايان كنفرانس 6 مقاله به عنوان مقالات برتر معرفي و مورد تقدير قرار خواهند گرفت.
شمس طالقاني گفت: حدود 80 مقاله از كشورهاي تركيه و روسيه به دبيرخانه كنفرانس ارسال شد كه بعد از داوري 50 مقاله پذيرفته و در كتابچه مقالات به چاپ رسيد، همچنين دو محقق از كشورهاي عربستان و روسيه به عنوان سخنرانان كليدي به صورت ويدئو كنفرانس سخنراني خواهند كرد.
وي افزود: همچنين در نخستين كنفرانس مهندسي مكانيك و هوافضا از سه طرح برجسته ملي با عناوين ' دوچرخه برقي' ، ' كالري متر فلر ' و ' تردميل شنا ' رونمايي شد.
در اين مراسم از دكتر عبدالله شادآرام و دكتر محمد طيبي رهني به عنوان پيشكسوتان مهندسي مكانيك و هوافضا تجليل شد.

** توليد خودرو با هدف كاهش آلودگي هوا
همچنين مهندس رزاق بلوري افشار عضو كادر آموزشي دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به معرفي خودروي هيبريدي قاصدك نصير پرداخت و گفت: اين خودرو با هدف كاهش آلودگي هوا طراحي و ساخته شد و در مسابقه طراحي و ساخت خودروهاي برقي ملي دانشگاه شريف رتبه دوم را كسب كرد.
وي كه اعضاي طراحان و سازندگان اين خودرو است، افزود: اين خودرو با ظرفيت دو سرنشين و 60 كيلو بار داراي بدنه اي فلزي و طراحي منحصر به فرد است. خودروي ياد شده داراي 8 باتري با توان 100 آمپر در ساعت بوده كه با هر بار شارژ شدن تا مسافت 70 كيلومتر را طي مي كند.
رزاق بلوري با بيان اينكه اين ميزان مسافت به وضعيت ترافيكي جاده ها و شرايط رانندگي بستگي دارد گفت: به علت بالا بودن هزينه ها از باتري هاي معمولي استفاده مي كنيم اما اگر بتوان از باتري هاي اصلي خودروهاي برقي ( باتري هاي ليتيومي ) استفاده كرد با هربار شارژ حداقل تا 200 كيلومتر مسافت را طي مي كند.
وي اظهار كرد: بعد از طي كردن 30 تا 35 كيلومتر مسافت حدود 50 درصد باتري استفاده مي شود و براي هر بار شارژ به 5 ساعت زمان نياز است كه با برق خانگي امكان پذير است.
رزاق بلوري اظهار كرد: اين خودرو دست ساز است كه قرار است با مركز تحقيقات سايپا مذاكره اي داشته باشيم تا اين سيستم بر روي خودرويي واقعي پياده شود.
وي تاكيد كرد: با توجه به آلودگي هوا در كلان شهرها به ويژه تهران، بر استفاده از خودروهاي برقي با هدف كاهش آلودگي تاكيد مي شود كه مي توان با فرهنگ سازي و حمايت از سازندگان اين خودروها كشور را به سمت اين هدف هدايت كرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: