کد خبر: ۱۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>تغذیه>اگر کسی رژیم غذایی درستی را رعایت کند و متابولیک خوبی داشته باشد نهایتاً می تواند هفته ای نیم تا یک کیلو از وزن خود را کاهش دهد.
به گزارش شفا آنلاین،پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تاثیر رژیم های غذایی نامناسب اظهار داشت: اگر کسی رژیم غذایی درستی را رعایت کند و متابولیک خوبی داشته باشد نهایتاً می تواند هفته ای نیم تا یک کیلو از وزن خود را کاهش دهد که در یک ماه 2 تا 4 کیلو وزن کم می کند حال اگر با استفاده از رژیمی 10 کیلو از وزن خود را از دست بدهد، این رژیم کاملاً نادرست است.

وی در خصوص عوارض و بیماری های ناشی از رژیم های ناصحیح عنوان کرد: در رژیم های ناصحیح به جای کم شدن چربی میزان زیادی آب بدن و مقداری از عضلات فرد از بین می رود. این رژیم ها علاوه بر اینکه باعث عدم تعادل می شوند موجب به وجود آمدن سرگیجه، ضعف، بی حالی، کم خونی و حالت وزوز گوش در افراد می شوند.

وی در خصوص کالری دریافتی و خروجی بیان کرد: بدن انسان همانند یک ظرف است که برای آن یک ورودی به نام کالری‌های دریافتی و دو خروجی که یکی فعالیت‌های فیزیکی یا ورزش و دیگر متابولیسم و سوخت و ساز بدن است در نظر گرفته می‌شود. زمانی که ورودی‌ها از خروجی‌ها بدن بیشتر شود فرد در معرض چاقی قرار می گیرد.

فرحبخش در خصوص رژیم های صحیح تصریح کرد: یک رژیم غذایی صحیح رژیمی با استفاده از الگوی درست غذا خوردن است که بهترین الگوی غذا خوردن باید بر اساس "بشقاب من" اعمال شود که در آن از پنج گروه غذاها هر روز استفاده می شود که شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، میوه ها، سبزیجات و گوشت و مواد پروتئینی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر افراد از الگوی غذایی صحیح تغذیه پیروی کنند در این صورت، عوارض ناشی از لاغری و بیماری کمتر در آنها بروز پیدا می کند و یا اگر هم دچار این عوارض شوند خیلی کم و ناچیز نسبت به زمانی است که فرد از رژیم‌های نادرست استفاده می‌کند. برای همین وقتی فردی تصمیم به کاهش وزن و سایز خود دارد مناسب است از همه مواد غذایی در هر پنج گروه بهره ببرد تا دچار مشکل خاصی نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: