کد خبر: ۱۰۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>پيشكسوت جراحي عمومي ايران با تاكيد بر لزوم حفظ جايگاه و احترام رشته جراحي عمومي گفت: ضعيف شدن رشته جراحي عمومي، ضعف تمام رشته هاي پزشكي را به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش شفا آنلاین،دكتر منچهر دوايي در يازدهمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران اظهار كرد: براي اينكه حوزه جراحي و رشته هاي مختلف مرتبط با آن رشد و توسعه يابند، نبايد رشته جراحي عمومي دستكم گرفته و تجزيه شود.
وي توضيح داد: تجزيه شدن رشته هاي پزشكي، سبب ضعف آن رشته ها مي شود؛ به عنوان مثال درحال حاضر رشته داخلي تجزيه شده و اين تجزيه بيش از حد بوده به گونه اي كه ديگر اين رشته تخصصي به صورت جامع وجود ندارد.
دوايي با بيان اينكه رشته جراحي دو بخش دارد، گفت: يكي پيوسته است مانند جراحي لاپاراسكوپي و جراحي هاي مرتبط با سرطان ها كه ارتباط مستقيم با جراحي عمومي دارد و بخش ديگر مانند اورولوژي و مغز و اعصاب كه مستقل از جراحي عمومي عمل مي كنند اما با اين حال نمي توانند بي نياز از جراحي عمومي باشند و ارتباطي غيرمستقيم با آن دارند.
وي يادآور شد: با توجه به اين مسايل مي توان به اهميت رشته جراحي عمومي و حفظ جايگاه آن به عنوان زيربناي تمام رشته هاي جراحي پي برد و اقدامات لازم را در اين راستا انجام داد.
دكتر محمد كهنمويي عضو هيات مديره انجمن جراحان عمومي نيز در اين كنگره اظهار كرد: امروزه نه تنها در ايران بلكه در تمام دنيا هجمه به طرف پزشكان زياد شده و تنها موردي كه مي تواند در مقابل آن ايستادگي كند، همكاري و همياري پزشكان است.
يازدهمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران از امروز 25 ارديبهشت ماه با حضور جمعي از متخصصان و پزشكان سراسر كشور در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز شد. اين كنگره 27 فروردين ماه پايان مي يابد.
برچسب ها: كنگره ، انجمن ، عمومي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: