کد خبر: ۱۰۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره نظارت ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از تالك با توجه به رأی كمیته فنی و قانونی این سازمان به صورت پودری در فرآورده های كودكان زیر سه سال ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین،«تالك یا سیلیكات منیزیم آبدار، ﻧﺮم ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎده ﻣﻌﺪﻧﯽ است كه تا كنون شناخته شده است؛این پودر قابلیت جذب رطوبت، روغن ها و عطرها را دارد و بعنوان روان ساز و نیز به عنوان ماده قابض در محصولات مورد استفاده برای پوست به كار می رود. این خصوصیات موجب شده است تا از پودر تالك به عنوان مهم ترین افزودنی بسیاری از پودرهای بچه، استفاده شود.»

رویا تالاری با بیان این مطلب افزود: صدور و تمدید مجوزهای بهداشتی فرآورده های پودری حاوی پودر تالك جهت اطفال زیر سه سال ممنوع است و واحدهای تولید كننده و وارد كننده، لازم است اقدامات ضروری را جهت اجرای این دستورالعمل به عمل آوردند.
وی علت ممنوعیت استفاده از تالك در فرآورده های مربوط به كودكان كمتر از سه سال را استناد به سایت آرایشی و بهداشتی اتحادیه اروپا عنوان كرد و یادآورشد: استفاده از این افزوده در فرآورده های كودكان كمتر از سه سال در اتحادیه اروپا نیز ممنوع شده است.
تالاری تصریح كرد: همچنین پیش از این نیز پزشكان متخصص كودكان به والدین توصیه می كردند كه از پودر بچه مربوط به این افزودنی (تالك)، استفاده نكنند.
عوارض متعددی برای پودربچه مانند آسم و بیماری های تنفسی در منابع مختلف ذكر شده است.ایرنا

برچسب ها: رطوبت ، روغن ، تالك
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: