کد خبر: ۱۰۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی کنگره انجمن جراحان عمومی ایران، دلایل امتناع جراحان از انجام برخ جراحی ها را، موانع قانونی عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر پرویز دریایی در حاشیه برگزاری یازدهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در برج میلاد گفت: برخی بیماری ها مثل سرطان به دلیل اینکه عوارض متعددی دارد، پزشک می ترسد در هنگام جراحی بیمار سرطانی فوت شود و مرگ او به عنوان قصور پزشکی تلقی شود.

وی با اشاره به موضوع کنگره امسال که عوارض جراحی است، افزود: هر نوع جراحی می تواند با عوارضی همراه باشد و در واقع می توان گفت که عوارض جراحی اجتناب ناپذیر است.

دریایی با تقسیم بندی عوارض جراحی، گفت: عوارض حین عمل جراحی و عوارض بعد از جراحی، مسائلی است که ممکن است متوجه بیمار باشد.

دبیر علمی کنگره انجمن جراحان عمومی ایران، ادامه داد: عوارض بعد از جراحی می تواند از یک عفونت زخم شروع شود و اینکه خود جراح دچار قصور و خطا شود.

وی با اعلام اینکه عوارض جراحی بستگی به نوع بیماری دارد، گفت: بیماران سرطانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که باعث می شود همکاران جراح از انجام عمل جراحی این قبیل بیماران امتناع کنند. زیرا، می ترسند فوت حین عمل بیمار متوجه قصور جراح تلقی شود.

دریایی با تاکید بر اینکه در این موارد دچار نقص قانون هستیم و ضعف قوانین داریم، افزود: در چنین مواردی که جراح از انجام عمل جراحی امتناع می کند، قانون عامل باز دارنده است. در حالی که سلامت بیمار در خطر است.

دبیر علمی کنگره انجمن جراحان عمومی ایران، بر ضرورت تعدیل و تلطیف قوانین باز دارنده در جهت امنیت سلامت بیماران تاکید کرد.

یازدهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران تا روز جمعه در برج میلاد برپاست.

همچنین نشست هم اندیشی جراحان عمومی ایران نیز، ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۷ فروردین ماه جاری در حاشیه برپایی کنگره، برگزار می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: