کد خبر: ۱۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در توضیح مصوبه امروز مجلس درباره هدفمندی رایانه ها گفت: فقط یارانه خانواده هایی كه سرپرست آنها بیش از سه میلیون تومان ماهیانه درآمد دارد، حذف خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر حذف حدود 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی در مصوبه امروز مجلس، گفت: این موضوع به هیچ وجه درست نیست، در مصوبه امروز مجلس هیچ آمار و عددی وجود ندارد و مصوبه امروز با مصوبه بودجه سال 94 تفاوت چندانی ندارد.
وی درباره شرایط حذف یارانه خانوارها در مصوبه مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز اگر درآمد سرپرست یك خانوار در سال بالای 35 میلیون باشد، آن خانوار مشمول حذف یارانه است و موضوع مطرح شده در رسانه ها مبنی بر اینكه جمع درآمد كل اعضای خانواده مبنا این اقدام خواهد بود، به هیچ وجه درست نیست و مبنا تنها درآمد سرپرست خانوار است.
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: البته به نظر من مصوبه امروز مجلس در حذف دهك های پردرآمد لازم نبود و من به این مصوبه رأی منفی دادم، اما متأسفانه خبرها و حاشیه هایی در رسانه ها پیرامون مصوبه مجلس مطرح شد، كه قطعا هیچ انطباقی با اصل مصوبه ندارد، از طرف دیگر برخی رسانه ها، این مصوبه را به انتخابات مجلس و نظایر آن مرتبط كردند، كه این موضوع نیز كاملا یك بداخلاقی است.
وی تصریح كرد: این موضوع قابل توجه است كه مجلس در سال گذشته نیز مصوبه ای برای حذف دهك های پردرآمد به تصویب رساند و مصوبه امروز نیز در راستای همان مصوبه قبل، برای تعیین پردرآمدها است، از طرف دیگر در چند روز اخیر شاهد بد اخلاقی های متنوعی بودیم، به طور مثال دولت در كمیسیون با مصوبه مجلس موافق بود و آن را پیگیری می كرد، اما عملا در تریبون و صحن علنی مجلس با آن مخالفت كرد.
عضو كمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، افرادی كه دولت یارانه آن ها را قطع كرده و این اقدام اشتباهی صورت گرفته، مصوبه امروز آن افراد را بار دیگر برای دریافت یارانه بازمی گرداند، همچنین برخی مددجویان سازمان های حمایتی در طول سال های اخیر موفق به دریافت یارانه نشده اند، كه با مصوبه امروز مجلس دولت مكلف به ثبت نام این افراد برای دریافت یارانه شد و این كار در فرمانداری ها صورت می گیرد.
فرهنگی با اشاره به اظهارت نماینده دولت در رسانه ها، گفت: این اظهارات خلاف واقع است، زیرا در تبصره 14 لایحه بودجه سال 95، هیچ صحبتی از تعداد حذف شدگان، درصدهای تخمینی و آمارهای مربوطه نشده، اما نماینده دولت در نشست علنی امروز اعلام كرد مصوبه امروز مجلس، همان تعداد قطع شدگان یارانه در سال گذشته است، كه به حدود دو تا سه میلیون نفر می رسد. البته این اظهارات نیز دارای تناقض بوده كه مسئولان مربوط باید به این تناقضات پاسخ دهند.
وی با بیان اینكه موضوعات مطرح شده درباره عدم وجود مكانیزم دقیق از سوی دولت برای حذف یارانه پردرآمدها، گفت: قطعا اگر مكانیزم دقیق برای این موضوع وجود ندارد، دولت اجازه قطع یارانه افراد نداشته و اگر روش و مكانیزم این مسئله ایجاد شده، دولت می تواند نسبت به قطع یارانه افراد مشمول در قانون اقدام كند.
عضو هیات رییسه مجلس با اشاره منابع مالی چهارصد و هشتاد هزار میلیارد ریالی در تبصره 14 لایحه بودجه سال 95حاصل از اصلاح قیمت كالاها و خدمات موضوع قانون، تصریح كرد: این رقم همان رقم پیشنهادی دولت در لایحه بودجه است و مجلس بدون تغییر آن را در گزارش نهایی آورده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی اکبر اخگری فرهنگی از شهرستان گلپایگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
باسلام وصلوات بر پیامبر اسلام نظر این جانب این است که هیچ عجله ای نکنند وخیلی دقیق ودرست از تمامی دهیاریها وشوراها بخواهند تا مردم تهی دست وانهایی که واقعا درامدشان کم است شناسایی کنند وبه فرمانداریها معرفی کنند ودولت نیز طبق همین امار یارانه ها را پرداخت کند تا حق هر کسی که است به او پرداخت کنند وهیچ شکایتی هم هیچ کسی ندارد اگر که واقعا عدالت را رعایت کنند بقییه مردم گلایه ای ندارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: