کد خبر: ۱۰۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت> سرطان‌های سر و گردن شامل گروهی از تومورهای هتروژن است که در حفره دهانی، فارنکس و لارنکس جای می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین، علیرغم پیشرفت درمانی، در طول دهه گذشته، میزان بقای بیماران با این پاتولوژی به سختی بهبود یافته است. بسیاری از محققان روی درک بیولوژی مولکولار این تومورها برای ارتقای پروگنوز و درمان آنها تمرکز داشته و کار می‌کنند.

       طبق نظر محققان این مطالعه از مرکز تحقیقات ملی سرطان اسپانیا (CNIO) و بیمارستان مرکزی دانشگاهی اطریش، یکی از مشکلات، طبقه‌بندی بیماران است، زیرا در بسیاری از موارد بیماران محدود به طبقه‌بندی بالینی می‌شوند، نه یک طبقه‌بندی مولکولار.

       محققان در این تحقیقات بیش از 270 بیوپسی بیماران را که مبتلا به سرطان‌های سر و گردن بودند، آنالیز کرده و دریافتند که بیش از نیمی از آنها سطح بالایی را از پروتئین p21، همچنین فعالیت mTOR نشان می‌دهند. این پروژه تحقیقاتی که بوسیله گروه سرکوب کننده تومور و مدیر برنامه مولکولار آنکولوژی CNIO رهبری شده، دریافته که وجود p21 ارتباط نزدیکی با فعالیت mTOR داشته و هر دوی آنها نیز تکامل کمتر تهاجمی این بیماری را پیش‌بینی می‌کنند. در آینده، طبقه‌بندی بیماران براساس این مارکرها می‌تواند برای انتخاب بهترین گزینه درمانی برای هر گروه کمک کننده باشد. این مطالعه به تازگی در نشریه Nature Communications منتشر شده است. محققان همچنین با استفاده ارتباط سطوح p21 با فعالیت mTOR، گره از مکانیسم مولکولاری این دسته از سرطان‌ها برداشته‌اند. آنها می‌گویند زمانی که پروتئین mTOR غیرفعال است، کاهش p21 را دیکته می‌کند و برعکس، زمانی که پروتئین mTOR فعال است، p21 باثبات‌تر می‌شود.سپید

.EurekAlert! Science News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: