کد خبر: ۱۰۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران می‌گویند عوامل مختلفی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند احتمال ابتلا به آسم در زنان و تا اندازه محدودتری در مردان را افزایش دهد.
به گزارش شفا آنلاین،    آن‌ها به تحلیل داده‌های 175 هزار نفر در فاصله سنی 18 تا 44 در 51 کشور جهان پرداخته‌اند. همچنین دریافتند زنانی با اضافه وزن یا کاهش وزن که از نوشیدنی‌های الکلی یا سیگار استفاده می‌کنند دو برابر بیشتر از کسانی که دارای وزن متعادل هستند یا از دخانیات و الکل استفاده نمی‌کنند، در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.

       مطابق این مطالعه که چهارم آوریل در ژورنال BMJ Ope- Respiratory Research منتشر شده، زنانی که دارای اضافه وزن یا کمبود وزن هستند تا سه برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خس خس سینه قرار دارند. با این حال این مطالعه به اثبات رابطه میان عوامل با ایجاد آسم نمی‌پردازد و فقط از رابطه میان این دو خبر می‌دهد.

       جایادیپ پاترا متخصص اپیدمیولوژی در مرکز تحقیقات بهداشت جهانی سنت مایکل تورنتو می‌گوید: «اگرچه پیش از این ارتباط وضعیت جسمانی و رفتاری افراد با ابتلا به آسم بررسی شده بود اما مردم اغلب در معرض بیش از چند عامل قرار دارند و بنابراین درک و ترکیب این عوامل در نظر گرفتن آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»

       او در ادامه گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که ابتلا به آسم و خس‌خس کردن در مردان و زنان با ترکیبی از بالا یا پایین بودن شاخص توده وزن، سیگار کشیدن و استفاده از الکل میان زنان و مردان افزایش می‌یابد.»

       افراد دارای آسم، به‌خاطر اسپاسم‌های موجود در مسیرهای انتقال هوا که به ریه‌ها ختم می‌شود با مشکلاتی روبرو هستند. این بیماری 334 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

       این بیماری در کشورهای با درآمد کم یا متوسط شیوع بیشتری دارد، به‌احتمال‌زیاد به خاطر فراوانی عوامل ایجاد این بیماری که شامل آلودگی‌های گسترده درون خانه به علت استفاده از سوخت‌های جامدی همچون زغال‌سنگ، چوب یا مدفوع حیوانات برای پخت‌وپز می‌شود. این نوع سوخت امکان ابتلا به بیماری‌های دیگری همچون مشکلات قلبی و ریوی را نیز افزایش می‌دهد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: