کد خبر: ۱۰۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفاآنلاین:اجتماعی >سلامت > بررسی ها نشان می دهد حدود 80 درصد قلیان سراها حتی از اتحادیه صنفی مربوطه نیز مجوز ندارند و بصورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

به گزارش شفاآنلاین ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این خبر گفت: تعجب می کنم چطور اتحادیه های صنفی مربوطه اجازه می دهند که اینگونه مراکز فعالیت کنند.

احمد جنیدی  تصریح کرد: خاطرنشان کرد: قهوه خانه هایی هستند که قلیان عرضه می کنند اما علاوه بر این قهوه خانه ها، مراکزی به نام قلیان سرا شروع به فعالیت کرده اند که شهرداری و نیروی انتظامی با همکاری هم باید جلوی فعالیت این مراکز را بگیرند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این معاونت اقدام به شناسایی برخی از این قلیان سراها در تهران کرده و آنها را به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی کرده است؛ برخی از این مراکز پلمب و تعطیل و برخی دیگر به جرائم نقدی تا سقف 9 میلیون تومان محکوم شده اند.
جنیدی تصریح کرد: با این وجود محل های عرضه قلیان مانند قارچ در نقاط مختلف شروع به فعالیت می کنند و یک مرکز را تعطیل می کنیم اما قلیان سرای دیگری در نقطه دیگری از شهر سر در می آورد و فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: باید یک کار مشترک جدی و قوی بین نهادهای قضایی، بهداشتی، انتظامی، تعزیرات و شهرداری برای توقف فعالیت اینگونه مراکز انجام شود.

 براساس آمارها، میزان مصرف فزاینده قلیان به عنوان دروازه ای به سمت مصرف مواد مخدر و محرک در کشور نگران کننده است بطوریکه براساس اطلاعات به دست آمده از وزارت بهداشت، 51 درصد دانش آموزان سابقه مصرف قلیان دارند.

وجود مواد روانگردان و مخدر داخل تنباکوی قلیان ها نیز نگرانی دیگری است که مسئولان نظام سلامت بارها نسبت به آن هشدار داده اند.

سال گذشته چند نفر بر اثر وجود ماده محرک شیشه در تنباکوی قلیان در بیمارستان بستری شدند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
United States
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
این کار نیازمند برنامه ریزی هماهنگ و ورود سازمان های ناظر و قضایی به صورت موازی در این امر است و متاسفانه هیچ سایت تحلیلی و خبری و یا روزنامه ای به این موضوع بطور جدی نپرداخته است.
در این روزنامه ها و سایت ها از سگ کشی می نویسند و من نمی دانم چرا موضوعی به این مهمی را پوشش نمی دهند.آیا برای شما جای سوال نیست؟!
بهروزبرومند
|
Canada
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
مگر کاربدستان نظام سلامت هنگامی که رستورانی گوشت فاسد به مشتریان میدهند ، درب آن رستوران را تا مدتی نمی بندند؟ شایسته است اکنون که خود کاربدستان آشکارا میگویند که در تنباکوی قلیان مواد روان گردان هست ، چرابا آن برخورد ریشه ای نمیکند. مگر آنکه امتیاز قلیان نیز بدست از ما بهتران باشد که هیچ کس دست بکار بستن رستوران هائی که در فضای بسته پراز میهمان بادود قلیان با تندرستی مردم بازی میکنند نمشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: