کد خبر: ۱۰۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>مراسم تقدير و تشكر از تلاش هاي مستمر و بنيادين، پروفسورمجيد سميعي روز سه شنبه ( 24 فروردين ) با حضور جمعي از مسئولان و انديشمدان و محققان در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

 به گزارش شفا آنلاین، در اين همايش از مقام علمي و جايگاه درخشان پروفسور سميعي استاد، پزشك و جراح مغز و اعصاب سرشناس ايراني و رئيس سابق فدراسيون جهاني انجمن‌هاي جراحي مغز و اعصاب تجليل خواهد شد.
اين مراسم روز سه شنبه هفته جاري (24 فروردين) با حضور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور، دكتر هاشمي وزيربهداشت، دكتر فرهادي وزيرعلوم در مركز همايشهاي رازي دانشگاه برگزار مي شود.
همچنين در اين مراسم مسئولان، اعضاي هيات رئيسه، دانشجويان و استادان ، مديران و رؤساي مراكز تابعه، مديران گروههاي باليني و پايه، رزيدنت هاي اعصاب، نورولوژي، گوش و حلق و بيني، دانشجويان پزشكي و علوم پايه حضور خواهند داشت.
وي 29 خرداد 1316 در شهر رشت به دنيا آمد و در حال حاضر رياست بيمارستان خصوصي علوم عصبي هانوفر در آلمان را بر عهده دارد كه خود بنيانگذار آن بوده است. پروفسور سميعي در زمينهٔ تورم مغز و ترميم و بازسازي جراحي دستگاه عصبي محيطي مطالعات مهمي انجام داده‌است.
پروفسور سميعي بيشترين اعمال جراحي روي تومورهاي موسوم به «نورينوم آكوستيك» انجام داده‌است.
وي در دهه 1990 يك مركز خصوصي بين‌ المللي علوم اعصاب به اختصار INI شناخته مي‌شود، را تاسيس كرد. اين مركز در شهر 'هانوفر' آلمان واقع است و رياست آن را مجيد سميعي و پسرش (امير سميعي) بر عهده دارند.
سميعي شاگردان زيادي تربيت كرده ‌است كه در كشورهاي مختلف جهان به فعاليت در زمينه جراحي مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله كنفرانسي را به افتخار سميعي در يكي از كشورها برگزار مي‌كنند.
وي در حال حاضر نيز بسيار فعال بوده، عمل‌ هاي جراحي سنگين در قاعده مغز را انجام مي‌دهد و در اغلب كنگره‌هاي جراحي مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شركت مي‌كند.
سميعي در 10 مهر سال 1390 به دريافت عنوان استاد افتخاري دانشگاه تهران نائل شد. وي همچنين در سال 2014 ميلادي از سوي آكادمي جهاني جراحان مغز و اعصاب عنوان برترين جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
United States
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
پروفسور سمیعی از افتخارات این مرز و بوم هستند و تجلیل از این بزرگان امری است شایسته و بایسته...
ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید که پزشکان بسیاری در حد و اندازه های این بزرگوار هستند که تمام عمر خود را در مملکت ما طبابت کرده اند و در دوران جنگ پا به پای رزمندگان در پشت جبهه ها و در بیمارستان های بعضا جنگ زده حضور داشته اند و حتی کلاس درس رزیدنت های خود را از تهران به جبهه های جنگ منتقل کرده اند؟!
الان هم زنده اند و هیچ ادعایی ندارند...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: