کد خبر: ۱۰۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
با تولید چسب هوشمند تنظیم‌کننده انسولین؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>دانشمندان نوعی چسب هوشمند تنظیم‌کننده انسولین خون تولید کرده‌اند که می‌تواند همزمان با شناسایی میزان قند خون با ترشح انسولین آن را تنظیم کند.
به گزارش شفاآنلاین : دانشمندان گونه‌ای چسب مصنوعی هوشمند بدون درد با سلول‌های طبیعی «بتا» تولید کرده‌اند که می‌تواند میزان سطح قند خون بدن را بسته به زمان مورد لزوم تنظیم کند.

بر اساس این گزارش، این «چسب هوشمند انسولین» می‌تواند سطوحی از خون را که در آن میزان قند خون افزایش نشان ‌می‌دهد شناسایی کند و در صورت لزوم، دوز مورد نیاز از «انسولین» را وارد جریان خون کند.

نتایج این تحقیق که در مجله «مواد پیشرفته»(Advanced Material) منتشر شده است، نشان می‌دهد که این چسب می‌تواند برای بیماران دیابت نوع 1-A و B-2 که نیاز به نظارت دائمی بر سطح انسولین بدنشان دارند، امیدبخش باشد.

به گفته این محققان، این چسب کوچک «انسولین»، به صورت مربعی شکل و با صدها «میکروسوزن» دربرگرفته شده است که هریک از این سوزن‌ها به اندازه یک «مژه» چشم انسان هستند.

محتوی این سوزن‌ها که با واحدهای ذخیره میکروسکوپی «انسولین» و آنزیم‌های حساس به قند پر شده‌اند، به شکل خودکار در زمان بالا رفتن بیش از حد میزان قند خون، به داخل خون ترشح می‌شوند.

در مبتلایان به دیابت، تعداد سلول‌های بتا بطور چشمگیری کاهش می‌یابد؛ سلول‌های بتا شامل سلول‌های منحصربفرد «لوزالمعده» بدن انسان هستند که هورمون «انسولین» را تولید و ذخیره می‌کند و میزان انسولین را در بدن تنظیم می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: