کد خبر: ۱۰۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این مطلب که وزارت بهداشت در «دوران طلایی» بسر می برد، از بیمه ها خواست پای کار بیایند تا هزینه های سلامت در کشور کاهش یابد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر حسین علی شهریاری در برنامه «نبض» که این هفته به موضوع «اقتصاد سلامت، ظرفیت ها و چالش ها» اختصاص داشت، گفت: در قانون برنامه چهارم و پنجم راجع به راهنمای بالینی که باعث کاهش هزینه های درمان می شود، برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه کاهش هزینه های سلامت استفاده از سطح بندی خدمات و سیستم ارجاع است، افزود: مردم باید از یک نوع دفترچه بیمه درمانی استفاده کنند. در حالی که می بینیم یک نفر ۴ نوع دفترچه بیمه دارد.

شهریاری با بیان این مطلب که برای تعیین تکلیف دفترچه های بیمه در کشور به وزارت تعاون مهلت داده ایم، گفت: این وزارتخانه می بایست در ۶ ماهه اول امسال وضعیت دفترچه های بیمه را تعیین تکلیف کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نظارت ها در حوزه سلامت جدی نیست، افزود: از نظر مجلس، متولی سلامت در کشور وزارت بهداشت است که به نظر می رسد ابزار لازم برای نظارت را دارد.

شهریاری با بیان این مطلب که وزارت بهداشت در «دوران طلایی» به سر می برد، گفت: در هیچ دوره ای این همه حمایت را از وزارت بهداشت شاهد نبوده ایم. زیرا، در حال حاضر دولت این وزارتخانه را قبول دارد و مجلس شورای اسلامی هم اعتبارات کافی در اختیار وزارت بهداشت گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه ها باید پای کار بیایند و کمک کنند، تصریح کرد: سیستم ارجاع، ما را به عدالت در سلامت نزدیک تر می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: