کد خبر: ۱۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 08
شفا آنلاین>سلامت>شمار افراد دیابتی جهان از حدود ۴ درصد به ۹ درصد در بین مردان و از ۵ درصد به ۸ درصد در بین زنان رسیده است.
به گزارش شفا آنلاین،به گفته محققان، شمار افراد بزرگسال مبتلا به دیابت در سراسر جهان در طول ۳۵ سال گذشته ۴ برابر شده است.

، محققان دانشکده امپریال لندن در بررسی های اخیر خود دریافتند شمار افراد دیابتی از ۱۰۸ میلیون نفر در سال ۱۹۸۰ به ۴۲۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده است و این روند افزایشی بخصوص در کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد نظیر هند و چین به مراتب بیشتر بوده است.

طبق این یافته ها، شمار افراد دیابتی جهان از حدود ۴ درصد به ۹ درصد در بین مردان و از ۵ درصد به ۸ درصد در بین زنان رسیده است.

طبق این گزارش، هزینه درمان و کنترل بیماری و عوارض ناشی از آن در سال در حدود ۸۲۵ میلیارد دلار است.

مجید عزتی عضو ارشد تیم تحقیق، در این باره می گوید: «دیابت موضوع بسیار مهمی برای سلامت مردم جهان است. روند افزایش سن جمعیت و افزایش میزان چاقی، بدین معناست که شمار افراد مبتلا به دیابت به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.»

آمارهای این مطالعه تفکیکی بین دیابت نوع ۱ و نوع ۲ قائل نشده است. اما ۸۵ درصد تا ۹۵ درصد دیابت افراد بزرگسال از نوع دیابت نوع ۲ است. از اینرو افزایش قابل توجه در دیابت نوع ۲ وجود دارد که عمدتاً ناشی از چاقی است.

به گفته عزتی، در مقایسه با کشورهای اروپای غربی، نرخ دیابت عمدتا در کشورهایی نظیر چین، مصر، هند، اندونزی، مکزیک و پاکستان افزایش یافته است. در هیچ یک از کشورها، کاهش قابل توجهی در نرخ افراد دیابتی گزارش نشده است.عصر ایرانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: