کد خبر: ۱۰۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
شفا آنلاین>سلامت>چرا سالهای طولانی گذشت و محققان و متخصصین به این نتیجه نرسیدند؟

به گزارش شفا آنلاین،چاقی بیش از اندازه کودکان این روزها به معضلی بزرگ در بین خانواده ‌ها تبدیل شده است. در سی سال اخیر این چاقی کودکان از  دردسرهای بزرگ خانواده ها و حتی دولت‌ها بوده که تحقیقات زیادی انجام شده و نتایج مختلفی هم صد البته گرفته شده که چطور از این معضل جلوگیری شود و یا چطور در نسل های بعد این اتفاق نیفتد.

با رشد بی رویه فست فود و نوشابه های قندی و تغذیه بسیار نامناسب برای کودکان و از همه مهتر کم تحرکی آنها این اتفاق روزبه روز بیشتر می‌شود اما با همه این بحث‌ها، دانشمندان به نتایج جالبی برای مبارزه به چاقی مفرط کودکان رسیده اند.

با وجود اینکه دانشمندان به دلایل ژنتیکی در مورد چاقی مفرط کودکان می پردازند اما اخیرا به یک راه حل بسیار آسان رسیده‌اند.

آن راه ساده آب است

مطالعات انجام شده در مجله علمی JAMA نشان داده است  که مدارسی که کودکان را تشویق به خوردن آب می‌کنند و مدام درهر ساعت به آنها می گوینند آب بخورند چاقی مفرط ندارند. وزن کودکان این مدارس که امکانان نوشیدن آب را برای کودکان نه تنها آسانتر کرده بلکه مدام آنها را تشویق می‌کنند که آب بنوشند بسیار کمتر و متعادلتر از مدارسی است که به آب خوردن دانش آموزان توجهی نمی‌کنند. این تحقیق در بین بیش از ۵ میلیون دانش آموز و در ۱۵۰۰ مدرسه انجام شده است. میانگین سنی دانش آموزان از پیش دبستانی تا سال اول دبیرستان است. دانش آموزانی که در مدارس پر از دستگاه آبخوری تحصیل می کنند به طور میانگین ۵ کیلو از دانش آموزانی که در مدارس با امکانات آبخوری کم هستند لاغرتر‌اند.

دکتر برایان البی رئیس این گروه تحقیقاتی در  این مورد گفت: آب خوردن آسانترین و ساده ترین کار برای چاق نشدن کودکان است. نوشیدن آب نه تنها در سلامتی آنها بسیار مهم است بلکه در در افزایش هوش و کاهش وزن کودکان کمک شایانی می‌کند.

بنابراین اگر نگران وزن کودکتان هستید به او آب خوردن بیاموزید و به روش‌های مختلف به او آب بدهید.

برچسب ها: چاقی ، کودکان ، فست فود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: