کد خبر: ۱۰۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: حوزه سلامت، حوزه به شدت پیچیده‌ای است که دولت‌ها باید برای آن از قبل و بعد از حضور خود در کابینه برنامه داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، محسن مصلحی در جلسه هم اندیشی صاحبنظران حوزه سلامت با نمایندگان منتخب مردم استان اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دو سال گذشته سلامت اولویت اول دولت بود اما شواهد نشان می دهد که شاید امروز دیگر سلامت اولویت اول دولت نباشد. امروز به شدت نگرانیم که اعتباری که قبلا برای طرح تحول نظام سلامت تزریق می‌شد، آیا امسال و سال آینده نیز تزریق می‌شود؟

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: حوزه سلامت، حوزه به شدت پیچیده ای است که دولت‌ها باید برای آن از قبل و بعد از حضور خود در کابینه برنامه داشته باشند. متأسفانه آخرین خبرها که از تعرفه خدمات تشخیصی درمانی به گوش می‌رسد، سه سناریوی متفاوت است؛ ابتدا اینکه افزایش تعرفه ای نداشته باشند، دوم اینکه افزایش 12 درصدی تعرفه اتفاق افتد و سوم افزایش 20 درصدی تعرفه اتفاق افتد. این موضوع چند روزی است که میان مجلس، سازمان مدیریت برنامه و بودجه و وزارتخانه دست به دست می‌شود.

وی به مشکل بیمه‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: آخرین اقدامات عملی در شورای عالی بیمه، نامه‌ای بوده است که به معاون اول رییس جمهور نوشته شده و در آن از معاون اول رییس جمهور کسب تکلیف شده که در خصوص وضعیت بیمه‌ای کشور و منابعی که با مشکل برخورده‌اند باید چه کاری انجام گیرد.

هم‌چنین در این جلسه غلامحسین صدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: سعی داریم که شبکه سلامت استان را کامل کنیم اما نمی توان تمام خدمات را دولتی کرد؛ بخش دولتی هیچ تقابلی با بخش خصوصی ندارد بلکه بخش خصوصی را به عنوان یک اصل پذیرفته‌ایم.

وی افزود: در سال 1394 تمام شهرهای زیر 500 هزار نفر استان توسط بخش خصوصی به شبکه سلامت متصل شده و در سال جدید نیز شهرهای بالای 500 هزار نفر استان به غیر از کلان‌شهر اصفهان به این شبکه متصل خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: باید منابع پایدار حوزه سلامت کشور توسط بیمه‌ها تأمین شود. اگر بیمه‌ها در کشور توانمند شوند، دغدغه ارائه خدمات نیز در کشور کاهش می‌یابد.

صدری خاطرنشان کرد: به شدت به دنبال افزایش سواد سلامتی مردم هستیم و به آن‌ها تأکید داریم که خود مراقبتی را تقویت کنند. اگر به خدمات درمانی فقط نگاه درمانی داشته باشیم و نگاه پیشگیرانه را کنار بگذاریم، اشتباهی بس بزرگ انجام داده‌ایم. از نمایندگان مجلس دهم خواهش می‌کنم که از لوایح و طرح های پیشگیرانه به شدت در مجلس دفاع کنند؛ چرا که قطعاً هدف همه افراد سلامت مردم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: