کد خبر: ۱۰۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>اجتماعی>گسترش بازار سوءاستفاده جنسی از خردسالان و تن فروشی اجباری كودكان در آمریكا، سبب شده ماموران پلیس این شهر در رویكردی متفاوت برای گفت وگو با دختران قربانی بسیج شوند و با رویكرد اقناع آنان را به زندگی سالم بازگردانند.

  به گزارش شفا آنلاین، تارنمای شبكه انگلیسی اسكای نیوز امروز به رویكرد تازه و بی سابقه پلیس لس آنجلس در برخورد با تن فروشی كودكان پرداخته و نوشت كه ماموران پلیس دومین شهر بزرگ آمریكا این نوجوانان را به چشم قربانی و نه مجرم می بینند تا با پایان دادن به خیابان گردی جنسی كه با فشار باجگیران انجام می دهند، زندگی تازه ای آغاز كنند.
ماموران مخفی پلیس به برخی محلات لس آنجلس می روند تا به دختران تن فروش برای بازگشت به زندگی عادی مشاوره دهند.
یكی از این ماموران گفت: كودكان تن فروش قربانی هستند ولی خود خبر ندارند و محاكمه كردن آنان جفا است. كاری كه ما آغاز كرده ایم، عملیات نجات و بهبودی است.
بنا به این گزارش، تن فروشان به طور معمول تمایلی ندارند باجگیران خود را معرفی كنند و به قول یكی از ماموران ممكن است این كار پیامدهای خطرناكی برای آنان داشته باشد.
پلیس فدرال آمریكا فرودین ماه جاری نیز در عملیاتی ضربتی علیه فحشای كودكان موفق شد ۱۶۸ كودك و نوجوان را نجات دهد.
به گفته جیمز كامی رئیس اف‌بی‌ای در این عملیات كه در بیش از صد شهر آمریكا انجام شد بیش از ۴۰۰ مامور پلیس فدرال شركت داشته‌اند.
رئیس اف‌بی‌آی گفت: این كودكان جایی دور از ما زندگی نمی‌كنند. این‌ها فرزندان ما هستند، در خیابان‌ها، توقفگاه‌های ‌كامیون‌ها، مسافرخانه‌ها و قمارخانه‌ها به بردگی گرفته می شوند در حالیكه فرزندان آمریكا هستند.
مركز ملی مطالعه قاچاق انسان NHTRC كه با روسپی گری كودكان مبارزه می كند نیز با جمع آوری اطلاعات پنج ساله در آمریكا به این نتیجه رسیده كه قاچاق انسان به ویژه برای بردگی جنسی در همه ایالت ها وجود دارد و به جرمی شایع تبدیل شده است و به سوی یك بحران اجتماعی پیش می رود.
حتی در داخل واشنگتن پایتخت آمریكا، دختران نوجوان كه سن برخی از آنها حدود ۱۳ سال است، برای بردگی جنسی خرید و فروش می شوند.
براساس گزارش های انتشار یافته، برآورد اف.بی.آی نشان می دهد هر سال بیش از ۱۰۰ هزار دختر زیر سن قانونی برای بردگی جنسی در آمریكا تجارت می شوند و حتی زمانی كه این قربانیان نوجوان بازداشت می شوند، به جای اینكه به مشكل آنان رسیدگی شود و باندهای قاچاق انسان كشف و متلاشی شوند، به زندان می افتند یا به دارالتأدیب فرستاده می شوند.
در قوانین ضد روسپی گری آمریكا، كودكان زیر سن قانونی از تعقیب قضایی معاف نیستند و به عنوان مجرم با آنان برخورد می شود.
حامیان حقوق كودكان می گویند دولت هیچ بودجه ای به حمایت از قربانیان بردگی جنسی اختصاص نداده است.
همچنین گزارش ها نشان می دهد بخش آشكار تجارت مالی بردگی جنسی با حدود یك میلیون زن و كودك قربانی در آمریكا بیش از 12 میلیار دلار است كه توسط شبكه ای از گروه های قدرتمند مافیایی و تبهكاری سازماندهی و انجام می شود.
برخی قربانیان این بازار نیز اتباع از كشورهای مختلف آسیایی و شرق اروپا هستند كه با وعده زندگی بهتر به آمریكا قاچاق می شوند و پس از انتقال به این كشور چوت فاقد هر گونه مدارك معتبر و قانونی هستند در اماكن و محله های تحت كنترل باندهای تبهكاری مجبور به خودفروشی می شوند و راه گریزی ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: