کد خبر: ۱۰۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی مردان را در اولویت قرار داد، گفت: چرا در راه‌اندازی مراکز بهاران اولویت به زنان داده نشد؟

به گزارش شفا آنلاین،‌ فاطمه دانشور در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری خارج از دستور به جمع آوری معتادان کارتن‌خواب‌ توسط شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: چندین بار از شهرداری تهران خواستار ارائه طرح و برنامه مربوط به این اقدام شدیم تا وضعیت زیر‌ساخت‌ها روشن شود و اقدام عجولانه‌ای صورت نگیرد اما این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: زمانی که نیروی انتظامی معتادان را جمع‌آوری و شهرداری مرکز شفق را تجهیز کرد و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر گذاشت، اقدام نسجیده‌ای از سوی ستاد انجام شد و پیمانکار درستی انتخاب نکرد. متأسفانه مردان به راحتی در این کمپ تردد داشتند و این در حالی بود که زنان روسری بر سر نداشتند و افرادی که اعتقادات بیشتری داشتند از ملحفه برای پوشاندن خود استفاده می‌کردند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه وزارت بهداشت و مددکاران نیز عملکرد خوبی نداشتند به عنوان مثال علی‌رغم غربالگری‌های صورت گرفته پزشک وزارتخانه نتوانسته بود باردار بودن یک زن 6 ماهه را تشخیص دهد و این افراد در کمپ شفق نگهداری می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به آسیب‌های اجتماعی حساس شده‌اند، افزود: قرار است دستگاه‌ها در اردیبهشت گزارش عملکرد خود را ارائه دهند این در حالی است که هیچ دستگاهی نمی‌تواند به خود نمره دهد و مردم باید این کار را انجام دهند اما من به عنوان نماینده مردم اعلام می‌کنم که شهرداری و دولت در حوزه زنان در معرض آسیب نمره قابل قبولی ندارد.

دانشور خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت همواره با مردان بوده است اما چرا مراکز بهاران اولویت را به زنان نداد در حالی که موضوعات مربوط به آنها بسیار جدی است. چندی پیش دختر 19 ساله‌ای را در دروازه غار دیدم که پیش از آن در کمپ شفق بود اما شب عید او را رها کرده بودند و این دختر بعد از 4 ماه دوباره به مصرف موادمخدر روی آورده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: