کد خبر: ۱۰۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات اخیر نشان میدهد که سطح پایین ویتامین D در بدن می تواند به پیش بینی خطر ابتلای فرد به امراض عمده قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی یا مرگ کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین،تیمی از از پژوهشگران موسسه پزشکی مرکز قلب اینترمانتین در حال بررسی ارتباط سطح سلامت قلب و عروق و میزان ویتامین D موجود در بدن انسان هستند.

سطوح پایین ویتامین D کل بدن و جذب پایین ویتامین D، با ضعف عمومی قلب و عروق همراه است.

دکتر هایدی می سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق اعلام کرد: مطالعات ما نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D کل بدن و جذب پایین ویتامین D، با ضعف عمومی قلب و عروق همراه است. گفتنی است این مطالعه 4 هزار و 200 شرکت کننده بین سنین 52 و 76 سال را مورد بررسی قرار داد. در این میان یک چهارم از شرکت کنندگان دچار امراض دیابتی و 70 درصد به بیماری عروق کرونر مبتلا بودند. پژوهشگران در این تحقیق انواع مختلفی از ویتامین D را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که اندازه گیری ویتامین D موجود در بدن و ویتامین D جذبی، دقیق ترین مورد در پیش بینی وقایع مضر قلبی و عروقی است. دکتر می  در این باره گفت: این پژوهش اولین تحقیقی است که ارتباط متابولیت های ویتامین D را با حوادث قلبی عروقی ارزیابی کرده و ما بر اساس آن دریافتیم بررسی ویتامین D  قابل استفاده می تواند به معنای تفاوت در مقدار ویتامین D تجویز شده برای فرد باشد.

گفتنی است این مطالعه به نتایج حاصل از چندین مطالعه مختلف دیگر از جمله برخی انجام شده در مرکز بهداشت و درمان اینترمانتین تعمیم یافته است ، اما محققان انجام مطالعات بیشتر را بر روی نژاد غیر قفقازی توصیه می کنند زیرا تحقیقات گذشته نشان می دهد متابولیت ویتامین D تحت تاثیر نژاد قفقازی و غیر قفقازی متفاوت است.

به اعتقاد کارشناسان ویتامین D یکی از مهم ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن ما است و متاسفانه  در اغلب موارد این ویتامین مهم یکی از نادیده گرفته شده ترین ویتامین ها در برنامه غذائی و سبک زندگی افراد محسوب می شود.

با توجه به بررسی های اخیر که توسط آزمایشگاه تشخیص بیماریهای SRL در ایالات متحده آمریکا  انجام شده، مشخص شد که کمبود ویتامین D در 69 درصد از جمعیت این کشور شایع است. دکتر بی آر داس، رئیس مرکز تحقیق و نوآوری و استاد آسیب شناسی مولکولی و خدمات پژوهشی- بالینی، کمپانی SRL  در این رابطه گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده مشخص شد طیف وسیعی از افراد جامعه به کمبود ویتامین D دچار هستند.

شرح کامل این پژوهش ها و نتایج به دست آمده از آن در  جلسات علمی سال ۲۰۱۶ در کالج آمریکایی قلب و عروق در شیکاگو ارائه شده است .

 thehealthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: