کد خبر: ۱۰۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید دانشمندان حاکی از این موضوع است که سن و جنس افراد ارتباط مستقیمی با ابتلا به بیماری های عروق محیطی داشته که منجر به حمله های قلبی و سکته مغزی در افراد می شود و در نهایت بیماری های قلبی و اختلالات مغزی را به همراه دارد.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهش های جدید انجام شده در حوزه پزشکی نشان دهنده تاثیر سن و جنسیت در ابتلا به بیماری های عروقی بوده که سبب بروز سکته های قلبی و مغزی شده و می تواند منجر به مرگ یا فلجی بیماران شده و بدین گونه  شاهد مشکلات حرکتی و قطع عضو در بیماران فوق هستیم . بیماری های عروقی ذکر شده ، اختلال گردش خون خارج از قلب یا مغز را شامل می شود  که با تحت تاثیر قراردادن  رگ ها و به طور خاص شریان های اصلی باعث از کار افتادگی اعضای بدن و بروز سکته در افراد می شود .

نتایج این مطالعات به طور خاص بیانگر این مطلب است که مشکل ذکر شده در زنان جوان بیش از مردان نمود پیدا کرده و نسبت زنان به مردان و همچنین کهولت سن در شیوع مشکلات عروقی بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

نتایج این مطالعات به طور خاص بیانگر این مطلب است که مشکل ذکر شده در زنان جوان بیش از مردان نمود پیدا کرده و نسبت زنان به مردان و همچنین کهولت سن در شیوع مشکلات عروقی بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

جفری اس بارگر ، استاد دانشکده پزشکی در نیویورک و از پژوهشگران ارشد پروژه فوق در این خصوص اظهار داشت که جنسیت و سن در شیوع این مشکل نقشی اساسی داشته و تفاوت شگرفی را در این بیماران نمایان می کند .  وی در ادامه اعلام کرد که بیماری دیابت به عنوان تشدید کننده این بیماری شناخته شده و افراد بدون در نظر گرفتن پیش زمینه مشکلات قلبی می توانند در معرض مشکلات عروقی ناشی از دیابت قرار گرفته و درپایان  شاهد سکته های قلبی و مغزی در این افراد خواهیم بود.  تیم تحقیقاتی فوق با بررسی سه میلیون و 600 هزار نفر از افراد به این نتیجه رسیده اند که بیماری دیابت و عروق کرنر بیش از آنچه که قابل تصور است در خطر ابتلا به سکته های مغزی و قلبی بوده و عاملیت سن و جنسیت نیز نقش فزاینده ای در این مشکل خواهد داشت .

گفتنی است نتایج این مطالعات در همایش قلب و عروق شیکاگو واقع در ایالات متحده ارائه شده و مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است . 

Healthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: