کد خبر: ۱۰۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 04
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، گفت: 13 برنامه عملیاتی در بخش بیمه ای، امسال توسط این سازمان و با هدف بهینه سازی ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران اجرایی می شود.

 به گزارش شفا آنلاین،محمد حسن زدا در تشريح مهم ترين برنامه‌هاي اين معاونت براي امسال، نخستين برنامه اين معاونت در سال جديد را محاسبه، كنترل و پرداخت متمركز مستمري‌ ها توسط ستاد مركزي سازمان بيان كرد.
زدا افزود: هدف از اجراي اين برنامه، بهبود مديريت نقدينگي به دليل نبود توزيع نقدينگي در سطح كشور و جلوگيري از انواع همپوشاني‌هاي غيرقانوني در پرداخت‌هاست.
وي بازنگري و اصلاح نحوه محاسبه مستمري‌ ها براي پايداري مالي و تقويت عدالت در بهره‌مندي از مزايا را به عنوان دومين برنامه مهم واحد فني و درآمد تامين اجتماعي برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بيش از 50 سال از تدوين قانون تأمين‌اجتماعي و لزوم بازنگري در مفاد آن، بحث بررسي و بازنگري فرمول محاسبه مستمري در دستور كار قرار دارد.
معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي، تجميع، تنقيح و تلخيص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل ‌هاي اداري را برنامه سوم و تعميم و گسترش پوشش بيمه ‌اي را برنامه چهارم اين معاونت بيان كرد.
زدا با اشاره به نام‌نويسي متمركز مخاطبان به طور غيرحضوري به عنوان پنجمين برنامه اين معاونت در سال جديد اظهار كرد:قرار است فرآيند نام‌نويسي متمركز به طور غيرحضوري و در بستر اينترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه اين سايت، ضمن درج اطلاعات هويتي، بيمه‌اي و آپلود تصاوير مورد نظر، درخواست نام‌نويسي خود را ارسال و كد رهگيري دريافت كند.
وي تصريح كرد: ششمين برنامه، طرح ايجاد و پياده‌سازي سرويس متمركز اعلام سابقه بيمه‌شدگان است و برنامه ديگر هم طرح بازرسي هوشمند كارگاهي است كه اين طرح به منظور شناسايي و گسترش پوشش كارگاهي و احقاق حقوق بيمه شدگان و كارفرمايان سازمان در دستور كار اين معاونت قرار گرفته است.
زدا، طرح وصول مطالبات معوق را برنامه ديگري معرفي كرد و اينكه اجراي اين طرح به منظور بهنگام كردن وصول مطالبات قطعي از كارفرمايان بدهكار و در راستاي ارتقاي ارائه تعهدات كوتاه‌مدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرايي مي‌شود.
وي برنامه نهم را طرح مكانيزه و هوشمندسازي تمام فرآيندهاي بازرسي قانوني مطرح كرد و افزود: اين طرح به منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و كنترل گريز از پرداخت حق بيمه توسط كارفرمايان و ايجاد بستر لازم براي اجراي كامل مواد 28، 38، 41 و 47 قانون تامين ‌اجتماعي به مرحله اجرا مي رسد.
معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي، توسعه كمي و كيفي كارگزاري‌هاي رسمي (حقوقي) ، راه‌اندازي و ايجاد كارگزاري‌هاي حقيقي خاص بازرسي از دفاتر قانوني، پياده سازي سيستم‌هاي متمركز بيمه‌اي را برنامه هاي ديگر اين معاونت براي امسال برشمرد.
وي درباره برنامه اخير نيز چنين توضيح داد كه در اين خصوص قرار است تمام سيستم‌هاي بيمه‌اي (سبا) و نيز ارائه سرويس‌هاي مرتبط با محاسبات بيمه‌اي با ايجاد سامانه‌اي با عنوان «سامانه سيستم‌هاي متمركز بيمه‌اي» عملياتي شود.
اين مقام مسئول در سازمان تامين اجتماعي، ايجاد، توسعه و بهبود فرآيندهاي ارائه خدمات غيرحضوري را برنامه ديگري از اين معاونت معرفي و خاطرنشان كرد: در اين زمينه سرويس‌‌هاي مهم بخش بيمه‌اي سازمان به صورت غيرحضوري به مخاطبان سازمان ارائه مي‌شود.
زدا گفت: يكي از مهم ترين اين خدمات، فرآيند مكانيزه و غيرحضوري كردن اعتراض كارفرمايان، تقسيط بدهي، نمايش ريز محاسبات و بدهي‌ها، صدور بيلان و مفاصا حساب مواد 37 و 38 قانون تامين ‌اجتماعي است.
برچسب ها: ستاد ، سازمان ، برنامه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: