کد خبر: ۱۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران باتشریح مهم ترین نشانه های بیماری قلبی گفت: با توجه به افزایش امکانات تشخیصی و پیشرفت شگرفی که در مسیر درمان بیماری های حاد عروقی در دنیا به دست آمده خوشبختانه کشور ما هم در موقعیت بسیار قابل قبولی در این روند در حال پیگیری و درمان بیماری های حاد عروقی است.
دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: سردسته بیماری های حاد عروقی انفارکتوس حاد قلبی است که بیمار در طول یک زمان بسیار کوتاه با شروع سکته حاد قلبی می تواند با دسترسی به امکانات و درمان اصلی؛مفید و موثر در راستای رفع گرفتگی عروق کرونر به نتایج مطلوب دست یابد.

وی ادامه داد: بنابراین افرادی که ریزفاکتورها و عوامل خطرساز قلب و عروقی مانند سابقه فامیلی؛ مصرف دخانیات، چربی خون و فشار خون بالا؛ دیابت،چاقی، کم تحرکی و بیماری های زمینه ساز بیماری های قلبی دارند را باید بیشتر مراقب باشند.

متخصص بیماری های قلب و عروق خاطرنشان کرد: اگر فردی علائمی مانند احساس درد ناحیه سینه، احساس فشار ناگهانی مربوط به قفسه سنگین( بالای شکم یا سر دل)، درد های انتشاری به شانه، چانه، فک تحتانی، بازو؛ دستان همراه با  تعریق قابل توجه و علائم افت حال عمومی داشته باشد به جای نسبت دادن این علائم به مسائل ساده تر مانند مشکلات گوارشی یا دردهای سرماخوردگی و آرتروز اجازه تشخیص را به مراکز درمانی حرفه ای دهد.

‫بیماری قلبی‬‎ ile ilgili görsel sonucu
فوق تخصص آنژیوپلاستی و والولوپلاستی در ادامه افزود: بنابراین در صورت بروز علائم مذکور در اولین فرصت و بدون در نظر گرفتن دیر یا زود بودن ساعت، باید بیمار را به یک مرکز قلب و عروقی یا مرکز بیمارستانی رساند که امکانات درمانی لازم  را داشته باشند.

وی تأکید کرد: نکته مهم دراین میان از دست ندادن زمان است، به ویژه همراهان بیمار در یک ساعت و نیم اولیه بروز علائم نباید زمان را از دست دهند. در واقع با به موقع رساندن وی به مراکز درمانی پزشک با خروج لخته و باز کردن رگ،می تواند سکته قلبی را عملأ برطرف کند تا انشالله اثرات به جا مانده سکته بر عضله قلب به حداقل برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیف اله خانبگی ابهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
سلام دکتر جان من مریض دوازده سال پیش شما بودم که با نظر موجه وتشخیص به موقع ان حاذق محترم با عمل باز توسط دکتر ماندگار عریر سلامتی خودم را بار یافتم تا کنون با الطاف خداوند کریم ودرمان شما درسلامت کامل بسر میبرم این عرایض بنده گردش کاری و کوالتی کار ان سیستم بهداشتی شما است که همیشه بنده گناه کار از درگاه خداوند متعال سر افرازی شماها را خواهانم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: