کد خبر: ۱۰۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات نشان داده است که مصرف برخی از نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون «آیس‌کافی» در افراد به خصوص کودکان می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، اخیرا نوشیدن آیس کافی (یخ و قهوه) میان افراد به خصوص نوجوانان و کودکان بسیار محبوب شده است و به نوشیدنی مورد علاقه آن‌ها تبدیل شده است. در حالی که بیشتر افراد از خطرهای مصرف این نوشیدنی بی‌خبر هستند و نمی‌دانند که با نوشیدن آن چه ماده‌ای را وارد بدن خود می‌کنند.

بنابر تحقیقی که در مجله «فرزندسالاری» منتشر شد، حدود 73 درصد از نوجوانان و کودکان مقادیر زیادی از کافئین را به طور ناخودآگاه از طریق مصرف نوشابه، چای، قهوه و اخیرا نوشیدنی آیس کافی وارد بدن خود می‌کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌هد کودکانی که در سنین جوانی این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند دچار مشکلاتی در خواب و از آن مهم‌تر توقف رشد و توسعه مغز می‌شوند.

متاسفانه اخیرا نوجوانان و کودکان بسیاری به علل مختلف برای شب‌زنده‌داری نوشیدنی‌های حاوی کافئین را مصرف می‌کنند و نمی‌دانند که از این طریق چه آسیبی را به رشد و توسعه مغز خود می‌رسانند. در زمان استراحت به خصوص خواب شبانه بدن و مغز به استراحت نیاز دارد و با مصرف کافئین خواب به تعویق میفتد و آسیب‌هایی به آن وارد می‌شود. بیشتر اوقات افراد درس خواندن را دلیلی برای شب‌زنده‌داری خود اعلام می کنند که در واقع بهانه خوبیبرای آسیب به بدن و مغز نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: