کد خبر: ۱۰۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 01
شفا آنلاین>سلامت>ایمان بن حسین کارگردان زن تونسی در فیلم مستند خود پرده از چند واقعیت خطرناک برداشت که مهم ترین آنها انجام آزمایش یک داروی اسراییلی بر روی کودکان جنوب تونس توسط پنتاگون با همکاری برخی از نهادهای دولتی تونس است.

 به گزارش شفا آنلاین،روزنامه الشروق تونس در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام این مطلب نوشت: ایمان، نام 'آیا آدم کش ها دارو می سازند' را برای فیلم مستند خود برگزیده است.
این کارگردان در فیلم خود بر اساس واقعیت های خطرناک برملا شده، اعلام کرده که مرکز علمی پاستور و وزارت بهداشت تونس با همکاری وزارت جنگ آمریکا و بزرگ ترین آزمایشگاه دارویی اسراییل از کودکان کم سن و سال در جنوب تونس به عنوان موش آزمایشگاهی جهت آزمایش داروی بیماری لیمانشیا سوء استفاده می کنند که سربازان آمریکایی شرکت کننده در جنگ خلیج فارس به آن مبتلا شده اند.
ایمان بن حسین در گفت وگو با روزنامه الشروق اظهار داشت که در فیلم خود اسناد مکتوب را با گفته های شاهدان عینی جهت برملا کردن توطئه شکل گرفته علیه تونس طی سال های 2002 تا 2014 را گردهم آورده است.
این فیلم در بردارنده گفته های شاهدان عینی همچون عفیف بن صالح رییس آزمایشگاه بیماری های واگیردار مرکز علمی پاستور تونس و سمیر بوبکر رییس کمیسیون مسائل اخلاقی پزشکی و گروهی از وزیران اداره کننده وزارت بهداشت تونس در مدت یاد شده است.
این کارگردان تونسی فاش کرده که در این توطئه بیش از صد نفر مشارکت داشته اند که به گفته وکلای دفاع و حقوق دانان می توان از آن به عنوان یک جنایت دولتی نام برد.
وی تاکید کرد: وزیر بهداشت تونس و مدیر مرکز علمی پاستور این کشور که شامل بیمارستان و مرکز تحقیقات و پژوهش های پزشکی است، در این اقدام توطئه آمیز دست داشته اند؛ وزارت بهداشت تونس در آن زمان به درخواست پنتاگون مبنی بر مورد آزمایش قرار گرفتن کودکان خردسال تونس اعلام موافقت کرد.
وی اظهار است: بر اساس قانون تونس انجام آزمایش بر روی افراد خردسال ممنوع است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: