کد خبر: ۱۰۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 31
شفاآنلاین:فرصت ها و ظرفيت هاي سرمايه گذاري در بخش صنعت-معدن-گردشگري-كشاورزي گرمسار با حضور دکترداریوش طاهري فرماندار و تاجران ايراني مقيم آلمان مورد بررسي و بازديد قرار گرفت.
به گزارش شفاآنلاین، تاجران ايراني مقيم آلمان در اين  سفر  ضمن بازديد از مزرعه شتر مرغ در ايوانكي-معادن نمك-غار نمكي گرمسار-  موزه اقوام-گلخانه هاي صنعتي و كشاورزي گرمسار- منطقه ويژه اقتصادي-فرودگاه افلاك آسيا ؛از علاقه مندي فعالان اقتصادي براي ورود به حوزه هاي مختلف اقتصادي و سرمايه گذاري با ايران به ويژه در مناطقي همچون شهرستان گرمسار كه داراي پتاسيل هاي فراواني در بخش هاي مختلف مي باشد، خبر داده و افزودند:هدف ما در ايران جست‌وجو براي يافتن شريك براي سرمايه‌گذاري مشترك و انتقال تكنولوژي ؛تعامل در خصوص جذب توريست و احياي بيش از پيش گردشگري در ايران  بوده است.


دكتر طاهري فرماندار شهرستان گرمسار در همين خصوص گفت پس از لغو تحريم هاي اقتصادي و آغاز كامل اجراي برجام، گردشگري صنعتي چرخه اقتصادي كشور را به حركت در آورده است.

طاهري با بيان اين مطلب اظهار داشت باز شدن فضاي اقتصادي كشور و سياستي كه دولت در ايجاد رابطه و تعامل با همه كشورها در پيش گرفته است موجب شده تا نگاه  بسياري از دولتمردان و همچنين صاحبان صنايع بخش خصوصي به گردشگري صنعتي معطوف شود.

وي تصريح كرد: اگرچه هم اكنون شاهد حضور گروه‌هاي مختلف سرمايه گذاران و مديران ارشد صنعتي اروپايي در كشور هستيم اما به نظر مي رسد براي نشان دادن تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود بايد با برنامه‌ ريزي و سازماندهي، گردشگري صنعتي را در مسير درستي به حركت درآوريم.


فرماندار ادامه داد بي ترديد اگر سرمايه گذاران و برندهاي مطرح اروپايي در قالب تورهاي گردشگري تخصصي صنعتي وارد كشور شوند، علاوه بر آشنايي كامل با توانمنديهاي داخلي مي توانند تعاملات گسترده تري با بخش خصوصي و غير انتفاعي داشته باشند.


فرماندار در پايان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مدظله العالي در ابتداي سال ۹۵ و مزين نمودن امسال به سال اقتصاد مقاومتي و اقدام وعمل ؛سياستهاي دولت تدبير واميد و مديران ارشد استان سمنان را جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي عنوان نمود و حمايت خود را از حضور هيئت تجاري آلمان جهت سرمايه گذاري در منطقه گرمسار اعلام نمود

شايان ذكر است در اين بازديد ها بخشدار ايوانكي- رئيس جهاد كشاورزي شهرستان-رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان-سرپرست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان-مديران معادن وتعدادي از صاحبان صنايع... نيز حضور داشتند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: