کد خبر: ۱۰۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 31
شفاآنلاین:سلامت>با افزایش سن احتمال شل‌شدگی و افتادگی پوست افزایش می‌یابد و علاوه بر آن در سنین پایین در اثر موارد ژنتیکی ممکن است این مشکل به وجود بیاید.
به گزارش شفاآنلاین : مسعود داوری متخصص پوست و مو در خصوص علل شل‌شدگی و افتادگی پوست گفت: لاغری که بر اثر رژیم گرفتن و کاهش وزن به وجود می‌آید و همچنین افزایش سن از مهم‌ترین علل شل‌شدگی پوست است.

وی پیرامون بروز این مشکل در سنین پایین افزود: بروز زمینه‌های ژنتیکی متفاوت به تنهایی می‌تواند عاملی در جهت ایجاد شل‌شدگی و افتادگی پوست در سنین جوانی شود.

مسعودی با بیان اینکه با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد تصریح کرد: نمی‌توان راه حلی را برای پیشگیری از این مشکل پیشنهاد کرد چرا که درمان‌های دارویی-موضعی و روش‌های مشابه تأثیری در جلوگیری از شل‌شدگی پوست در افراد نخواهند داشت.

این متخصص پوست تأکید کرد: ویتامین‌ها نیز اثری مشابه موارد نامبرده دارند اما در صورتی که فرد به سوء‌تغدیه و یا کمبود ویتامین مبتلا شده باشد احتمال بروز پیری زودرس پوست در وی افزایش خواهد یافت و در کل هیچ عاملی نمی‌توند نقش به خصوصی را در جلوگیری از بروز مشکلات پوستی یعنی افتادگی و شل‌شدگی ایفا نماید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: