کد خبر: ۱۰۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 31
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: خطر شیوع ویروس ابولا در مناطق غرب آفریقا از حالت فوق العاده خارج شد.
به گزارش شفا آنلاین، این تصمیم پس از برگزاری 9 جلسه ویژه کمیته اضطراری در مورد بررسی شیوع وبروس ابولا و در چارچوب قوانین بین المللی سازمان بهداشت جهانی، نتیجه گیری شد.

سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون دوره نظارت 42 روزه و دوره بازرسی 90 روزه برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس ابولا را به طور کامل اجرا کرده اند؛ بنا براین، شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا از حالت فوق العاده خارج شده و خطر شیوع در سطح بین المللی نیز بسیار کم است.
از دسامبر سال 2013 تاکنون حدود 28 هزار و 500 نفر به ابولا مبتلا شده اند و 11 هزار و 300 نفر جان خود را در سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون از دست داده اند.
بیماری ویروسی ابولا یا تب 'هموراژیک ابولا' نوعی بیماری انسانی است که می تواند از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات فرد مبتلا به این بیماری و همچنین از طریق تماس با اشیای آلوده شده توسط بیمار منتقل شود.
نشانه های این بیماری تب، ضعف شدید، درد عضلانی، سردرد و گلودرد است که معمولاً پس از مدت کوتاهی به تهوع، استفراغ، اسهال، بثورات پوستی، اختلال در عملکرد کبد و کلیه و حتی در بعضی موارد خونریزی داخلی و خارجی منجر می شود که اگر درمان دیر انجام گیرد مرگ را در پی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: