کد خبر: ۱۰۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
شفاآنلاین:سلامت> آشنایی اولیه با علائم بیماری‌ها و دردها و آگاهی درباره مواجهه با آنها می تواند کمک شایانی در رفع آنها داشته باشد. در این خبر علائم گلو درد و راه‌های درمان آن را مشاهده خواهید کرد.
اکثر گلودردها بخشی از علایم بیماری های ویروسی هستند که سرماخوردگی و سرفه نیز ایجاد می کنند. این عفونت های ویروسی را نمی توان با آنتی بیوتیک درمان کرد.
با گلو درد چه کنیم+توصیه‌های خانگیبه گزارش شفاآنلاین ،اکثر گلودردها بخشی از علایم بیماری های ویروسی هستند که سرماخوردگی و سرفه نیز ایجاد می کنند. این عفونت های ویروسی را نمی توان با آنتی بیوتیک درمان کرد. اگر درد شدید، تب بالا، بثورات پوستی، مشکل در بلغ وجود داشته باشد باید به پزشک مراجعه شود. در اکثر موارد گلو درد ظرف یک هفته یا کمتر بهبود می یابد. تابلوی صفحه بعد به شما در تصمیم گیری برای مراجعه به پزشک کمک می کند. از آنجا که آنتی بیوتیک ها اثر فوری در کاهش درد ندارند. مراجعه شبانه به بخش اورژانس برای گرفتن آنتی بیوتیک ضرورت ندارد. برای رفع درد به توصیه های خانگی مراجعه کنید.

علایم
بزرگسالان: گلو درد، درد هنگام بلع، تب، تورم گره های لنفاوی گردن، گرفتگی صدا یا لارنژیت،قرمزی گلو یا چرک در لوزه ها


توصیه های خانگی

1-    زیاد استراحت کنید و زیاد مایعات بنوشید.
2-    برای رفع درد و تب استامینوفن، آ اس آ یا بروفن استفاده کنید برای افراد زیر 20 سال آ اس آ(آسپرین) توصیه نمی شود . برای دوز مناسب استامینوفن به صفحه 60 مراجعه کنید.
3-    شما ممکن است محلول های قرقره یا بی حسی را کاهش درد و کمک به خوردن آسان تر غذا مفید بیابید. استفاده از قرقره اب نمک گرم یا چای غلیظ نیز می تواند درکاهش درد مفید باشد.
4-    می توان از قرص های مکیدنی یا آبنبات های بدون اسانس برای نرم شدن گلو استفاده کرد.
5-    بخور سرد می تواند کمک کننده باشد.
6-    ممکن است در 2 تا 3 روز اول خوردن غذاهای نرم سوپ و مایعات آسان تر باشد.
7-    برای دو تا سه روز مصرف غذاهای نرم، سوپ و مایعات با بلع راحت تر همراه است.
8-    اگر صدای تان گرفته است(لارنژیت) سعی کنید به صدای تان استراحت دهید. اگر صدای گرفته 2 تا 3 هفته بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کنید.

توصیه مهم: به یاد داشته باشید برای گلودرد شدیدی که با سرفه آبریزش بینی یا احتقان سروسینه همراه است باید به پزشک مراجعه کنید.

*برگرفته از کتاب خودمراقبتی خانواده (1)
میزان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهرنگ بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
عاااااالی دستتون درد نکنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: