کد خبر: ۱۰۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 28
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ناوگان اورژانس بیش از 5 سال است که بازسازی نشده تاکید کرد: همین امر بر کیفیت امدادرسانی اورژانس کشور تاثیرگذار است.
به گزارش شفاآنلاین، امین صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه براساس اعلام گروه پروازی، بالگرد مجهز به امکانات و سیستم پرواز در شب بوده وخلبان پرواز نیز مهارت زیادی در پرواز داشته است ادامه داد : تاکنون نزدیک به 9هزار پرواز در اورژانس هوایی کشور انجام شده است و 15هزار مصدوم ، نجات یافته اند.

او افزود: این حوادث با خدمات اورژانس کشور عجین شده و محدود به اورژانس هوایی نیست؛ تاکنون بیش از 40 امدادگر اورژانس در حین ماموریت، جان خود را از دست داده اند و در اورژانس هوایی هم با توجه به پیش بینی اینگونه خطرات، سرنشینان بالگرد، از لحظه پرواز خود را به خداوند می سپارند و با نگاهی جان برکف، عازم ماموریت می شوند.

رئیس اورژانس کشور گفت: فعالیت اورژانس هوایی با توجه به وجود مناطق دور از دسترسی در کشور و پراکندگی جمعیت، خدمتی ارزنده است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

صابری نیا اضافه کرد: جعبه سیاه بالگرد، در دست بررسی است که با دسترسی به اطلاعات چگونگی وقوع این سانحه، در این باره اطلاع رسانی می شود.

او از راه اندازی سامانه اورژانس تهران خبر داد و گفت: سامانه 1590 بطور شبانه روز آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و نظرات مردم است، اگرچه این سامانه از 29 اسفند 94 راه اندازی شده است و ما این سامانه را چندان رسانه ای نکردیم زیرا می خواستیم ببینیم تا چه اندازه می توانیم پاسخگوی مردم عزیر کشورمان باشیم که امروز به جرات می توان ادعا کرد که حداقل نمره قبولی را گرفته ایم.

صابری نیا با اشاره به برنامه های در دست اقدام اورژانس در سال جاری خاطرنشان کرد: ما سه هدف مهم را برای سال جاری دنبال می کنیم، نخست بهسازی اورژانس بیمارستانی، در مرحله دوم توانمندسازی نیروهایمان از طریق آموزش و آزمونهای علمی و در نهایت پیگیری آموبولانسهای هوایی و نیز راه اندازی موتور آمبولانس است.

او افزود: از بیش از 5 سال پیش برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور اقدامی نشده و همین امر یکی از مشکلات بزرگ اورژانس کشور است که خود می تواند بر شدت آثار ناشی از حوادث تاثیرگذار باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار دیگر مهمان برنامه با اشاره به طرحهای بازرسی بهداشت محیط تا پایان 15 فروردین سال جاری خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت فعال بازرسین بهداشت محیط در قالب حدود 875 اکیپ نظارتی روزانه و کشیک ثابت در سراسر کشور از 8 صبح تا 8 شب در ساعات اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل از ابتدای اسفند ماه تا پانزدهم فروردین سال 95 اجرا خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: