کد خبر: ۱۰۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 27
شفاآنلاین :سیساسی >اجتماعی >رئیس جمهوری اسلامی ایران، اسلام را دین اعتدال و اخلاق توصیف کرد و گفت: هویت ما مسلمانان، شیعه در برابر سنی یا سنی در برابر شیعه نیست بلکه هویت ما، هویت اسلام در برابر کفر و نفاق است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر 'حسن روحانی' عصر شنبه و در دومین روز از سفر خود به پاکستان، در دیدار جمعی از علما و نخبگان اهل تسنن وتشیع این کشور افزود: باید به هویت اسلامی خود افتخار کنیم و مذاهب مختلف را با احترام به رسمیت بشناسیم و از همین نقطه است که وحدت جهان اسلام آغاز می شود.
وی گفت: تا زمانی که به همه مذاهب و پیروان و رهبران آن احترام قائل نشویم، به وحدت در جهان اسلام نخواهیم رسید.
روحانی با بیان اینکه چه شده است که مسلمان ها به جان هم افتاده و صهیونیست را خندان کرده اند، گفت: چرا سوریه ویران شده، عراق تخریب شده، یمن نابود شده و در لیبی به جان هم افتاده اند و چرا در افغانستان خون انسان ها ریخته می شود و گاهی هم در پاکستان ناامنی ایجاد می شود؟
رئیس جمهوری در ادامه تاکید کرد: امروز نیاز داریم در برابر کفر و نفاق جهانی، قدرتمند شویم و اولین قدرت ما قدرت فرهنگی است. باید برگردیم به فرهنگ همان سال هایی که شیعه و سنی در کنار هم با آرامش زندگی می کردند.
روحانی گفت: مدارس دینی ما باید مدارس درس وحدت و برادری باشد و باید فرهنگ حقیقی اسلام و قرآن را در مدارس تقویت کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که بحث شیعه و سنی را برای اختلاف افکنی آغاز کرده اند، بدنبال آن هستند تا هم سنی و هم شیعه و در مجموع، درخت اسلام را از بین ببرند.
رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر اهمیت و ضرورت آشنا کردن جوانان به علوم روز و دانش جدید گفت: اگر در جهان امروز قدرت و پیشرفت می خواهیم، علم ودانش ما سبب قدرت و پیشرفت ما خواهد شد.
روحانی همچنین با اشاره به اهمیت حضور زنان مسلمان در عرصه های دانش، مدیریت و آموزش گفت: خوشحالیم که امروز بانوان و زنان مسلمان مسیر علم و دانش را برگزیده اند. خوشحالیم که امروز در ایران بخش عمده ای از دانشجویان دانشگاه ها را دختران و زنان تشکیل می دهند و بسیاری از اساتید، پزشکان و افراد متخصص و کاردان را زنان تشکیل می دهند.
رئیس جمهوری در ادامه به ضرورت انجام همکاری های تجاری و اقتصادی میان کشورهای مسلمان تاکید کرد و گفت: اقتصاد، امروز می تواند قدرت دنیای اسلام باشد. چرا تجارت کشورهای مسلمان باید با دیگران باشد و تجارت بین کشورهای مسلمان درحد مطلوب نیست؟ یکی از اصلی ترین اهداف سفر من به پاکستان، اتصال و تقویت بیشتر روابط اقتصادی دو کشور است.
روحانی گفت: به مسئولان پاکستان اعلام کرده ایم که تامین نیاز پاکستان به انرژی برق و گاز و نفت را تضمین می کنیم.
وی با بیان اینکه عظمت و قدرت پاکستان را عظمت و قدرت ایران، و عظمت و قدرت ایران را عظمت و قدرت پاکستان می دانیم، گفت: می دانیم که در روز مبادا مردم پاکستان از ما حمایت خواهند کرد و مردم پاکستان هم بدانند که برادران ایرانی آنها در شرایط سخت، در کنار ملت پاکستان خواهند ایستاد.
وی با اشاره به وحدت و قرابت های میان مردم ایران و پاکستان، مردم مسلمان دو کشور را به یک درخت واحد با ریشه ای واحد و شاخه های متعدد تشبیه کرد و گفت: ما دو ملت بزرگ در تاریخ این سرزمین و در تاریخ اسلام هستیم.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اسلام امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند کمک و فداکاری مسلمانان دارد، گفت: امروز روزی است که غربت اسلام در جهان کاملا احساس می شود و چقدر زشت است که عده ای به نام اسلام و با ادعای مسلمانی، به تفرفه افکنی می پردازند و بدتر از آن، به آدم کشی و برادر کشی دست می زنند.
روحانی افزود: دین اسلام به معنای محبت وعشق و دوستی نسبت به انسان های دیگر است. ما وظیفه داریم امروز فرهنگ راستین اسلام را به جهانیان معرفی کنیم و اجازه ندهیم یک عده فریبکار به نام اسلام، به رخ دین و مسلمانان شمشیر بکشند. کسانی که به نام دین برادر کشی می کنند، فقط آدم کشی نمی کنند بلکه واقعیت و حقیقت اسلام را ذبح می کنند.
روحانی در جریان سفر دو روزه به پاکستان، با نخست وزیر، رئیس جمهوری، فرمانده ارتش و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی دیدار و گفت وگو کرد.
امضای شش سند همکاری میان ایران و پاکستان یکی از دستاوردهای سفر مهم روحانی به پاکستان بود.

همزمان با سفر روحانی به پاکستان در راس یک هیات عالی اقتصادی و سیاسی ده ها نفر از تجار و بازرگانان ایرانی نیز برای بهره برداری از فرصت این سفر در فضای پسابرجام به پاکستان سفر کردند و نشست های پرباری با جامعه تجار و بازرگانان پاکستان برگزار کردند.

روحانی علاوه بر دیدار با مقام های عالی دولت و ارتش پاکستان و حضور در یک کنفرانس خبری در جمع علما و نخبگان پاکستان حضور یافت و طی سخنانی بر ضرورت کنار گذاشتن اختلاف ها میان مذاهب اسلامی و ضرورت وحدت و برادری میان تمام مذاهب در جهان اسلام تاکید کرد.
وی همچنین با حضور در نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و پاکستان عزم و اراده جدی ایران را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان مورد تاکید قرار داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: