کد خبر: ۱۰۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>تغذیه>گیاه جعفری به علت داشتن املاح و ویتامین‌های مختلف خواص بسیاری دارد و یک داروی ضد سرفه محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نیستانی متخصص تغذیه با اشاره به خاصیت جعفری اظهار داشت: این گیاه با طبعی گرم دارای خاصیت مغذی است و سرشار از ویتامین و املاک معدنی مورد نیاز بدن و آنتی اکسیدان‌های مختلف است و همه قسمت‌های آن اعم از ساقه، برگ و ریشه مورداستفاده است و خواص دارویی بسیاری دارد. 
وی بیان کرد: سبزی جعفری تقویت کننده معده و مناسب دستگاه گوارش است و خون افراد را تصفیه می‌کند و این گیاه برای افرادی که سنگ کلیه و مثانه دارند، مفید است و برای دردهای عضلانی مسکن خوبی به حساب می‌آید.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه گیاه جعفری ادرار آور است، افزود: گیاه جعفری به خاطر داشتن اکسیدان‌های مختلف ضدسرطان است و برای التهاب کلیه و هضم مناسب غذا موثر است.
وی ابراز داشت: افرادی که از بوی بد دهان رنج می‌برند، با خوردن این گیاه در روز و خصوصا صبحگاه این عارضه شان برطرف می‌شود و به خاطر غنی بودن از ویتامین C و آهن به افرادی که دچار کم خونی هستند، پیشنهاد می‌شود این گیاه را زیاد مصرف کنند. 
نیستانی ادامه داد: این گیاه برای افراد لاغری که می‌خواهند چاق شوند به علت خاصیت اشتهاآوری‌اش مفید است و از نفخ معده پس از غذا خوردن جلوگیری می‌کند. 
وی در پایان گفت: شستشوی صورت با محلول حاوی جعفری سبب می‌شود پوست افراد روشن و طراوت خاصی پیدا کند و آثار لک به مرور زمان از بین می‌رود.
برچسب ها: سنگ کلیه ، سرطان ، جعفری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: