کد خبر: ۱۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران گفت: نزدیک به 2 درصد کل افراد بزرگسال مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی هستند حال آن که تعداد مردهای دارای شخصیت اجماعی 3برابر زن هاست.
دکتر فربد فدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد:متاسفانه برخی از مسائل در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته اند که یکی از آنها عبارت از نا به سامانی شخصیتی ضد اجتماعی است.

وی ادامه داد: در واقع آنها افرادی اند که کارهای خلاف و جرائم را مرتکب می شوند. دروغ می گویند؛ خودشان را متعهد به وفای عهد نمی دانند و با پرخاشگری رفتار می کنند. از کلمات و الفاظ نا مناسب در ارتباط با دیگران نیز استفاده می کنند و خشونت بدنی در آنها زیاد است.همچنین دیگران را وسیله قرار می دهند تا به خواسته های مادی شان برسند و قادر به حفظ یک شغل ثابت هم نیستند.

متخصص اعصاب و روان خاطرنشان کرد: این افراد در حد شدید کسانی هستند که مرتکب ضرب و جرح مردم، جنایت و انواع و اقسام جرایم می شوند. حال آن که در موارد خفیف مشکلات عدیده ای را در سطح جامعه برای دیگران فراهم می کنند.

وی همچنین افزود: این افراد با دیگران گلاویز می شوند، توهین می کنند وبه قولی که داده اند نیز عمل نمی کنند و کلاهبرداری می کنند. در واقع باید این افراد را شناخت و کوشش کرد تا شناسنامه ای تهیه کرد تا دیگران هنگام ارتباط با آنها بدانند که با چه کسی رو به رو هستند.

دکتر فدایی بیان کرد: اکثریت مردم جامعه مرتکب خلاف و جرم نمی شوند در واقع ترس از تنبیه برای آنها کفایت می کند اما برای این افراد ضد اجتماعی به نظر می آید که باید توجهات بیشتری انجام شود و افرادی که مرتکب جرم هایی مانند قتل های مسلحانه می شوند و تجاوز به عنف و کودک ربایی می کنند آنها را باید از نظر روانپزشکی مورد بررسی قرار داد.

وی توصیه کرد: همچنین برای آنها در بیمارستان ویژه مجرمان روانی باید جایی را در نظر گرفت و تا زمانی که این وضعیت به حالت خطرناکی میان آنها وجود دارد باید تحت مراقبت و درمان و نظارت باشند. البته امید خیلی زیادی به درمان آنها نیست اما به هر حال جامعه باید از شرمشکلات آنها نیز در امان باشد.

وی ادامه داد: میزان این افراد در همه جوامع به صورت تقریبی یکسان است و نزدیک به 2 درصد کل افراد بزرگسال مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی هستندکه تعداد مردهای از این جنس 3برابر زن ها است.

به گفته این روانپزشک البته خانم ها به طور معمول خشم و پرخاشگری خودشان را به صورت های نهفته تری نشان می دهند اما در آنها هم این مسائل وجود دارد. به هر حال آگاهی و مراقبت از این افراد نیز موجب می شود تا افرا جامعه هم با احساس امنیت بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: