کد خبر: ۱۰۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 22
شفاآنلاین>سلامت>نوعی مشکل در توانایی دیدن اشیاء در فواصلی خاص به یک معضل جهانی با میلیاردها قربانی در سال‌های نه چندان دور تبدیل خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس تحقیقات بیش از نیمی از جمعیت جهان در طول 30 سال آینده دچار مشکل نزدیک بینی خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس آمارها از هر 5 نفر در 30 سال آینده یک نفر مبتلا به مشکل نزدیک بینی خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان عدم مجاورت با نور طبیعی خورشید و صرف ساعت‌ها وقت در مقابل نمایشگرهای مختلف را عامل این همه‌گیری مشکل نزدیک بینی می‌دانند.

پژوهشگران به والدین بر این اساس توصیه اکید می‌کنند فرزندان خود را به بازی در فضای باز و بهره‌گیری از نور خورشید تشویق کنند و میزان استفاده آنها از دستگاه‌های دارای صفحات نمایشگر نور آبی را کاهش دهند.

بر اساس تحقیقات نزدیک بینی یکی از دلایل اصلی نابینایی و کم‌بینایی در جهان است

نزدیک‌بینی نوعی عارضه چشمی است که تحت تأثیر آن افراد در دیدن اجسام دور دچار مشکل می‌شوند و اجسام دور را مبهم و گنگ می‌بینند که مشکل نزدیک‌بینی در بزرگسالان با استفاده از عینک، لنز و یا جراحی قابل درمان است.

پژوهشگران برای محافظت از چشم توصیه می‌کنند افراد از عینک آفتابی استاندارد و کلاه در روزهایی که اشعه خورشید شدید است استفاده کنند، همچنین در ساعت‌های غیرمضر از نور خورشید بهره بگیرند.

بنابراین گزارش :رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن که در هویج، ماهی و سبزیجات دارای برگ‌های سبز است نیز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های مفید می‌تواند در جلوگیری از بروز مشکلات چشمی به افراد کمک کند.

مشاهده اجسام دور و خودداری از صرف تمام وقت برای مشاهده اشیای نزدیک از جمله صفحه مونیتور و یا موبایل می‌تواند به تعادل بینایی افراد کمک کند.

پژوهشگران به افراد توصیه می‌کنند به اشیا و مناظر دورتر از شش متر از خود نگاه کنند و این فاصله را افزایش دهند تا چشم آنها برای مشاهده فواصل دور دچار مشکل نشود.

از جمله بیماری خطرناک چشمی دیگر که در جهان شایع شده است می‌توان دژنراسیون ماکولا، آب مروارید، گلوکوم و جداشدگی شبکیه چشم را نام برد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: