کد خبر: ۱۰۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 22
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >در پی انفجارهای امروز بروکسل در پایتخت سیاسی اروپا ، سطح هشدارهای امنیتی در کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس ، آلمان و فرانسه افزایش یافت.

به گزارش شفاآنلاین از رسانه های اروپایی، وزیر کشور فرانسه در کنفرانس خبری در الیزه از بسته شدن مرز فرانسه با بلژیک خبر داد و اعلام کرد که 16 هزار نیروی امنیتی و پلیس در سراسر فرانسه مستقر می شوند.

** چهارمین انفجار در بروکسل:
منابع خبری از وقوع انفجار چهارم در بروکسل خبر دادند و اعلام کردند که این انفجار در خیابانی رخ داد که سازمان های اتحادیه اروپا در آن مستقر هستند.
هنوز از جزئیات این انفجار خبری منتشر نشده است اما برخی رسانه ها گزارش داده اند که این انفجار تحت کنترل پلیس رخ داده است .

**افزایش شمار قربانیان انفجارهای بروکسل
«چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک در کنفرانس خبری اعلام کرد که تعداد کشته های مترو مالبک تاکنون به ۱۵ نفر رسیده است.
نخست وزیر بلژیک با بیان اینکه از آنچه هراس داشتیم، به سرمان آمد گفت: لحظه تاریکی است برای کشور ما، به آرامش و همبستگی نیاز داریم.
مقام های بلژیکی اعلام کردند که در انفجارهای امروز تاکنون 26 تن کشته، 136 تن دیگر زخمی شدند که حال ۱۰ نفر از مصدومان این حوادث وخیم گزارش شده است.

**کشف سلاح در فرودگاه بروکسل
خبرگزاری بلگا بلژیک گزارش داد که تعدادی سلاح در فرودگاه بروکسل کشف شده است، اما مقام های بلژیکی به طور رسمی هنوز این موضوع را تایید نکردند.

**لغو برنامه تمرین تیم ملی فوتبال بلژیک
برنامه تمرین تیم ملی بلژیک برای دیدارهای دوستانه این کشور به دلیل انفجارهای تروریستی بروکسل لغو شد.

**لغو پروازهای اتریش به بروکسل
رسانه های اتریشی اعلام کردند که تمامی پروازهای وین به مقصد بروکسل در پی حوادث امروز بلژیک لغو شد.
در انفجارهای روز سه شنبه بروکسل تاکنون حدود 21 تن کشته و دهها تن زخمی شدند.هنوز هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت انفجارهای بروکسل را برعهده نگرفته است.

** دستگیری 2 مظنون در بروکسل
2در پی وقوع انفجاری پیاپی در بروکسل 2 نفر در نزدیکی استادیوم فوتبال این شهر دستگیر شدند؛ اما ارتباط آنها با بمب گذاری های امروز هنوز مشخص نشده است.
منابع خبری همچنین از استقرار بیش از 200 سرباز ارتش در بروکسل خبر دادند ، بر اساس گزارش ها روسیه در همه ایستگاه های مترو و قطار این کشور اعلام آماده باش کرده است. فرانسه نیز سطح تدابیر امنیتی را در فرودگاهها، مترو و حمل و نقل این کشور را افزایش داد.
روز سه شنبه انفجارهای پی در پی بروکسل پایتخت بلژیک را لرزاند. وقوع 2 انفجار انتحاری در فرودگاه زاونتم و ایستگاه مترو مالبک در نزدیکی ساختمان کمیسیون اروپا، دستکم 21 کشته بر جای گذاشته است .
وزیر کشور بلژیک این انفجارها را تروریستی خواند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: