کد خبر: ۱۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 17
رئیس اورژانس کشور عنوان کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه زمان استاندارد رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهرها 8 دقیقه و در جاده ها 14 دقیقه است، از نزدیک شدن به زمان استاندارد آن در جاده ها خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین : امین صابری نیا دیروز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از کمپ امداد نوروزی اورژانس115 واقع در عوارضی تهران-قم، با اشاره به نیاز کشور به حداقل44 آمبولانس هوایی، افزود: در حال حاضر توانسته ایم 21 پایگاه اورژانس هوایی را در کشور راه اندازی کنیم اما بالگردهای موجود، توان پوشش شبانه روزی را ندارند.

رییس اورژانس کشور ابراز امیدواری کرد تا در سال 95 با حمایت‌های دولت، بتوان بالگردهای تعریف شده برای آمبولانس هوایی را تامین کرد و علاوه بر افزایش تعداد آن‌ها، پاسخگوی نیازهای مناطق صعب العبور نیز بود.

صابری نیا با اشاره به پوشش خدمات در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر، از راه اندازی 50 پایگاه شبانه روزی مجهز به اورژانس پیش بیمارستانی در سال95 خبر داد تا پوشش اورژانس در این مناطق به بیش از70 درصد برسد.

وی در خصوص عملکرد اورژانس و نمره‌ای که به آن می دهد، اظهار داشت: نمره ما را مردم می دهند و ما سعی می کنیم تا عملکرد و پاسخگویی بهتری داشته باشیم.

صابری نیا از خود مراقبتی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در کاهش حوادث یاد کرد و گفت: چرا باید بیش از دو هزار نفر در کشور در شب چهار شنبه آخر سال دچار سوختگی و سه نفر نیز در مراسمی که باید با شادی همراه باشد، جان خود را از دست می دهند؟ علیرغم توصیه‌های مکرر رسانه ها و مسئولان، چرا مردم به سلامتی خود اهمیتی نداده و پس از آسیب دیدن منتظر خدمات اورژانس باشند؟

رییس اورژانس کشور به افزایش آسیب های سرپایی در چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: شب گذشته حدود 2 هزار و 600 حادثه ناشی از سوختگی در  کشور ثبت شد و 6 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند،  3 نفر جان خود را از دست داده و حدود 700 نفر نیز از ناحیه چشم آسیب دیده اند و سنین اکثر آنها کمتر از 25 سال بود یعنی همان سنی که برای آینده و ساختن کشور به آنها دل بسته ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: