کد خبر: ۱۰۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 19
شفا آنلاین>اجتماعی>به تازگی سازمان ناسا با انتشار تصویری ویژه از خورشید، به شرح دلیل به چشم خوردن نقاطی روشن بر روی این ستاره دست زده است و اعلام کرده است که این نقاط روشن در حقیقت به علت وجود تفاوت در سطح میدان مغناطیسی به چشم می خورند.

به گزارش شفا آنلاین،اگر در طول روز با چشم غیرمسلح از کره زمین به خورشید نگاه کنیم آن را کره ای بسیار روشن و یک دست خواهیم دید؛ اما با نگاهی دقیق تر به این نقشه های مغناطیسی این ستاره را جرم آسمانی بسیار پرتکاپو خواهیم یافت که دارای نقطه های بسیار روشنی روی سطح خود است. البته به صورت بدیهی پیشنهاد می شود که از نگاه کردن مستقیم به خورشید پرهیز شود زیرا ممکن است آسیب هایی بسیار زیاد برای چشمان شما در بر داشته باشد.

در واقع این خطوط در روشن ترین نقاط خورشید، هم گرا می شوند و دلیل وقوع این پدیده نیز آن است که نقاط روشن یاد شده مکان هایی هستند که از لحاظ مغناطیسی بیش ترین فعالیت را دارند

تصویری که مشاهده می کنید نقشه ای مغناطیسی، تولید شده توسط رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا است که از کنار هم قرار دادن تصاویری مربوط به فعالیت های مغناطیسی تهیه شده است که خورشید را احاطه کرده اند. با این وجود به نظر می رسد که امر دیگری در حال وقوع است.

 دانشمندان با نگاه به این تصاویر دریافتند که خط های موجود در اطراف خورشید در واقع به صورت بی قاعده و هرج و مرج در اطراف آن پراکنده نشده اند بلکه از قانون خاصی تبعیت می کنند و در واقع این خطوط در روشن ترین نقاط خورشید، هم گرا می شوند. دلیل وقوع این پدیده نیز آن است که نقاط روشن یاد شده مکان هایی هستند که از لحاظ مغناطیسی بیش ترین فعالیت را دارند. از جمله نکات مهم در این زمینه این است که محققان با نگاه به خطوط میدان مغناطیسی می توانند چگونگی حرکت و تغییر این نقاط فعال را مشاهده کنند. gizmodo

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: